۲۹ دی ۱۴۰۱، ۲:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85003204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: آمریکا ماهیت مانع تراشی خود در روند صلح یمن را آشکار کرد

تهران- ایرنا-دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب در بیانیه‌ای نسبت به بیانیه‌ی جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره نقش امارات در یمن واکنش نشان داد و این بیانیه را بیانگر ماهیت نقش مانع تراشی آمریکا در راه صلح و اصرار واشنگتن بر ادامه تجاوزگری علیه یمن دانست.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه "المسیره" یمن، وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه این بیانیه تأکید کرد: آمریکا دست از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در یمن برنمی دارد.

در این بیانیه آمده است:رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد که امارات را در تجاوزگری در یمن درگیر کرده و ابوظبی را تشویق کند که به این تجاوزگری ادامه داده و مانع از تلاش‌ها در راه صلح کنونی در یمن شود.

دولت نجات ملی یمن در پاسخ به بایدن افزود: امنیت و سلامت امارات تنها در سایه تشویق آن به برقراری صلح، پایان یافتن حضور نظامی‌ و مشارکت آن در حمله به یمن محقق خواهد شد.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن با هشدار به نیروهای متجاوز به کشورش اعلام کرد: هیچ قدرتی در جهان نخواهد توانست که مانع دفاع مردم یمن از خود شود.

این وزارتخانه تنها راه برقراری امنیت در منطقه خاورمیانه را تلاش در جهت برقراری یک صلح عادلانه و پایدار خواهد بود، راه‌حلی که صنعا همواره به آن دعوت می کند، به آن متعهد است و برای آن مبارزه می کند.

این بیانیه در پاسخ به اظهارات روز سه شنبه بایدن به مناسبت سالروز پاسخ سال گذشته نیروهای ارتش یمن به چندین سال جنایات امارات در یمن بیان می شود.

رزمندگان ارتش یمن ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ با پهپاد و موشک فرودگاه‌های بین‌المللی دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت شرکت ملی سوخت امارات (ادنوک) در ابوظبی را هدف قرار داده و درسی سخت و فراموش نشدنی به این کشور متجاوز دادند که در صورت لزوم تکرار خواهد شد.

حملاتی که در عین ناباوری مقامات اماراتی و حامیان آن‌ها انجام شد و سامانه‌های پدافند هوایی این کشور نیز نتوانستد عکس العمل مناسبی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی از خود نشان دهند.

حمله پهپادی ۲۷ دی سال ۱۴۰۰ نیروهای مسلح یمن به تاسیسات مهم امارات، یکی از گزینه‌هایی بود که معادلات جنگ هفت‌ساله علیه مردم مظلوم یمن را تغییر داد و موجب شد تا ابوظبی بتدریج نیروهای خود را از یمن خارج کند و تنها به سرمایه‌گذاری روی نیروهای مزدور خود در جنوب این کشور تکیه کند.

حمله پهپادی و موشکی ارتش دولت نجات ملی یمن به تاسیسات نفتی و فرودگاهی ابوظبی ضمن اینکه قدرت و توانمندی ارتش یمن و مقاومت این کشور را به رخ کشورهایی کشید که در منطقه در راه خدمت به آمریکا و رژیم اسرائیل حرکت می کنند؛ نشان داد که رژیم صهیونیستی و آمریکا خیرخواه کشورهای منطقه نیستند و همواره درصدد تضعیف آنان و توسعه هژمونی خود هستند و نباید به آن‌ها متکی و خوشبین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha