ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت از اهداف انقلاب اسلامی است

اهواز- ایرنا - نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام یکی از اهداف انقلاب اسلامی است که درطول چهار دهه اخیربه آن پرداخته شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز پنجشنبه در نشست دست اندرکاران برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز افزود:در گام نخست انقلاب اسلامی یکی از نقطه هایی که می توان به آن بالید و افتخار کرد جریان قرآنی پس از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در زمینه انس با قرآن در حوزه های مختلف قرائت، تلاوت، حفظ و حوزه‌های دیگر قرآنی شاهد اتفاقات قابل توجه و متفاوت بوده ایم که این امر باعث می‌شود این دوره تاریخی ایران با دوره های قبل قایل مقایسه نباشد.

حجت الاسلام خاموشی افزود: اتفاقات شتابنده‌ای در این دوره چهل ساله شاهد بودیم که از جمله آن مسابقات سراسری قرآن کریم است که این نیز یکی از اتفاقات مثبت است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی درکشور و در جهان اسلام بوده است، افزود:برگزاری مسابقات قرآنی در مسیر تروج و توسعه فرهنگ قرآنی است و این تلاش پاسخی محکم به دشمنی کسانی است که سعی می کنند در برابر انقلاب اسلامی و قران بگیرند.

وی گفت: انقلاب اسلامی درسایه قرآن و بدون وقفه در مسیر اهداف و آرمان های رفیع خودحرکت می‌کند و تلاش دشمن برای منحرف کردن مسیر انقلاب بی ثمر و بدون نتیجه است.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت و توسعه هویت فرهنگی ودینی از اهداف انقلاب اسلامی است تاکید کرد:در طول انقلاب اسلامی هرساله شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌ترمسابقات قرآنی در کشور بوده ایم در آینده نیز این روند به بهترین وجه ادامه خواهد یافت.

وی گفت:انقلاب اسلامی در مسیر حرکت خود با وجود دشمنی های جبهه استکبار، با تمام توان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی گام برمی‌دارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان از دست اندرکاران و دستگاههای اجرایی استان که در برگزاری پرشور و آبرومندانه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مشارکت و همراهی کردند قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

نفرات برتر این مسابقات ملی به رقابت های بین‌المللی قرآنی راه می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha