۲ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85005611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح های آبخیزداری اردستان نیازمند یازده میلیارد تومان اعتبار است

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: برای اجرای این طرح ها در سطح شهرستان نیازمند یازده میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مجید خداپرستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این طرح ها شامل طرح آبخیزداری روستای های درباغ و گل اشکنان بخش زواره،طرح آبخیزداری روستای خرم آباد بخش مهاباد و انجام مطالعه ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی اردستان است.

وی اظهار کرد:برای اجرای طرح آبخیزداری روستای درباغ در بخش زواره پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان درخواست تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح شد که‌ مورد موافقت قرار گرفت و منتظر تخصیص آن هستیم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: طرح آبخیز داری در روستاهای خرم آباد در بخش مهاباد و گل اشکنان در بخش زواره نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می شود و آب های جمع آوری شده به مرور به خاک نفوذ کرده و موجب پرآبی قنات ها و چاه های منطقه می شود.

خدا پرستان افزود: از مجموع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت شهرستان تا کنون مطالعه ۳۰۰ هزار هکتارآن انجام شده و انجام ۳۰۰ هزار هکتار دیگر از این عرصه های طبیعی شهرستان در قالب هشت حوزه نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ها از خسارت بارش های سیل آسا در فصل های بهار و زمستان به روستاها جلوگیری شده و باعث افزایش آب قنات های منطقه می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان بیان کرد: تا کنون ۴۰ طرح آبخیز داری شامل، طرح بخش سیلاب، بند خاکی، بند سنگی ملاتی و بانکت در سطح شهرستان اجرا شده که نقش موثری در جلوگیری از خسارت سیل به شهرها و روستاهای منطقه داشته و آب های ذخیره شده در پشت این بند ها در افزایش آب قنات ها و رویش گیاهان تاثیرگذار است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha