۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85005814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۶ تیم تیراندازی البرز در لیگ یک کشوری

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85005814
حضور ۶ تیم تیراندازی البرز در لیگ یک کشوری

کرج – ایرنا – رییس هیات تیراندازی با تپانچه البرز با بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی در سطح کشوری دارد، گفت: ۶ تیم تیراندازی البرز در لیگ یک کشوری و یک تیم در لیگ برتر حضور دارند.

محمد خالقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت رشته تیراندازی و تاکید بر یادگیری آن در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: این رشته در بخش های اهداف ثابت و اهداف پروازی با ۲ سلاح تفنگ و تپانچه در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه مسابقات تیراندازی لیگ یک کشور از مرداد ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: البرز با حضور در این مسابقات موفق به صعود به لیگ برتر کشور شد به طوریکه تیم تفنگ آقایان با احراز مقام سوم لیگ یک و کسب ۲۱ امتیاز توانست این موفقیت را کسب کند.

خالقی گفت:‌همچنین تیم تپانچه آقایان هم در لیگ یک کشور مقام سوم را به دست آورد و به لیگ برتر صعود کرد ضمن اینکه تیم تفنگ بانوان نیز در آستانه صعود به برتر است .

فعالیت ۲۵۰ ورزشکار تیراندازی در البرز/ ایجاد سایت اهداف پروازی

رییس هیات تیراندازی با تپانچه استان البرز با اشاره به اینکه در این استان نزدیک به ۲۵۰ نفر به صورت حرفه ای و آماتور فعال هستند، افزود: خوشبختانه در ماه های اخیر موفق به راه اندازی رشته اهداف پروازی در استان شده ایم که در صدد هستیم یک سایت اهداف پروازی به نام البرز را ثبت کنیم تا سال بعد در لیگ کشوری حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد:‌ در سال جاری مسابقات المپیاد دانش آموزی برگزار شد که نتیجه خوبی داشت و یک دانش آموز دختر برای نخستین بار در تاریخ البرز مقام دوم این مسابقات را کسب کرد.

خالقی اضافه کرد: در حال استعدادیابی در بین گروه های دانش آموزی، بسیج و دانشجویان هستیم تا برای هر کدام از این گروه ها یک سایت استعدادیابی و قهرمانی راه اندازی کنیم.

راه اندازی مسابقات لیگ استانی پس از ۱۱ سال وقفه

رییس هیات تیراندازی با تپانچه استان البرز گفت: مسابقات لیگ استانی از سال ۱۳۹۰ به بعد متوقف شده بود که به زودی این مسابقات راه اندازی می شود تا شاهد مسابقاتی در سطح ادارات و کارکنان باشیم.

وی افزود: در صورتیکه این مسابقات انجام شود شاهد خروجی خوبی از آن خواهیم بود که در نتیجه آن برای شرکت در لیگ برتر از ظرفیت استان استفاده خواهیم کرد.

خالقی به موفقیت های کسب شده در این رشته اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر ۶ تیرانداز البرزی به تیم ملی دعوت شدند که سه نفر از آنان جوانان و مابقی بزرگسالان بودند.

فعال سازی سالن بین المللی تیراندازی با ۵۰ خط

رییس هیات تیراندازی با تپانچه استان البرز تصریح کرد: رییس فدراسیون تیراندازی چندی پیش سفری به البرز داشت که یکی از مصوبات این سفر ساخت یک سالن تیراندازی بین المللی با ۵۰ خط در مجموعه باشگاه های ورزشی انقلاب بود که قرار است هر چه سریع تر آغاز شود.

وی افزود:‌ استاندار البرز نیز برای خرید سلاح و تجهیزات قول مساعد داده اند تا یک هیات تیراندازی خوب و فعال در کشور داشته باشیم.

زیرساخت های رشته تیراندازی البرز بسیار ضعیف است

رییس هیات تیراندازی با تپانچه البرز گفت: متاسفانه این هیات از لحاظ زیرساختی ابنیه خیلی ضعیف است به طوریکه در این استان فقط ۲ سالن فعال داشتیم که یک سالن مالک اشتر در مهرشهر است که تمام برنامه ها و فعالیت ها و تمرینات در آنجا انجام می شود.

وی با بیان اینه یکسری تمرینات هم در خارج از استان انجام می شود، افزود: همچنین یک سالن برای آموزش و پرورش بود در مجموعه کوثر بود که بنا به دلایلی از سال گذشته تعطیل شده که به دنبال رایزنی هستیم این سالن هشت خطه به عرصه برگردد.

خالقی تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ این رشته ورزشی گران بودن وسایل آن است که با توجه به قیمت ارز و وارداتی بودن سلاح ها خیلی گران است به طوریکه یک سلاح تفنگ حرفه ای بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد که یکی از مشکلات بزرگ هیات نداشتن سلاح تمرینی است.

وی گفت: کل هیات ۵ تفنگ و سه تپانچه تمرینی دارد ولی خیلی از تیراندازان حرفه ای سلاح شخصی دارند و مابقی ورزشکاران با همین تعداد سلاح تمرین می کنند.

رییس هیات تیراندازی استان البرز با بیان اینکه البرز توانایی و ظرفیت بسیار بالایی در سطح کشور در این رشته دارد، افزود: ۶ تیم در لیگ داریم که هیچ استانی این چنین شرایطی ندارد که با افزایش امکانات و سخت افزاری حرف های زیادی در این رشته در کشور خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha