تماس‌های مربوط به استخدام در سازمان تامین‌اجتماعی کلاهبرداری است

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هرگونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به‌منظور درخواست واریز وجه به حساب‌های ناشناس برای استخدام در این سازمان کلاهبرداری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان با هشدار در مورد افزایش فعالیت‌های مجرمانه و کلاهبردارانه سودجویان به منظور فریب بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، اعلام کرد: هر گونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با عنوان همکار یا نماینده تامین‌اجتماعی و نیز تقاضای وجه در قبال خدمات بیمه‌ای و درمانی از جمله صدور یا تمدید کارت سلامت، درخواست واریز وجه به حساب‌های ناشناس برای استخدام در سازمان تأمین‌اجتماعی، کلاهبرداری است.

بر اساس گزارش این سازمان، طبق اطلاعات رسیده در روزهای اخیر علاوه بر افزایش تماس‌ افراد سودجو با بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان با موضوع درخواست واریز وجه برای صدور کارت سلامت یا کارت هوشمند درمان یا عناوین مشابه، آگهی‌های جعلی با موضوع استخدام در سازمان تأمین‌اجتماعی و درخواست واریز وجه برای شرکت در این آزمون استخدامی نیز در برخی شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار و بازنشر است.

سازمان تأمین‌اجتماعی بار دیگر به اطلاع عموم بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان می‌رساند، با اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه، به‌هیچ عنوان قرار نیست کارت یا روش دیگری در ازای دریافت وجه از بیمه‌شدگان، جایگزین دفترچه‌های قدیمی شود و هر گونه ادعا در این زمینه، غیرواقعی است و مورد تأیید سازمان نیست.

همچنین باتوجه به این مساله که اخیراً کلاهبردارانی با انتشار آگهی‌های دروغین و غیرواقعی استخدام در سازمان تأمین‌اجتماعی در برخی شبکه‌های اجتماعی از متقاضیان درخواست واریز وجه به حساب‌های ناشناس برای شرکت در آزمون استخدامی کرده‌اند، لازم به تأکید است، هر نوع استخدام در سازمان تأمین‌اجتماعی صرفاً از طریق درج آگهی عمومی و فراخوان رسمی از طریق رسانه‌های معتبر و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام خواهد شد.

برگزاری آزمون مربوطه نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و آگهی‌های منتشره در برخی شبکه‌های اجتماعی، هیچ ارتباطی به این سازمان نخواهد داشت.

بیمه‌شدگان و بازنشستگان در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری این افراد، می‌توانند ضمن ارجاع موضوع به پلیس و مراجع قضایی، برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشورت، با «۱۴۲۰» مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha