تابع: در بودجه ۱۴۰۲ تخصیصی برای بازی‌های آسیایی لحاظ نشده است

تهران- ایرنا- سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک گفت: با توجه به افزایش درصد بودجه کمیته در سال ۱۴۰۲، وضعیت مطلوبی را برای سال آینده نمی‌توان متصور شد. در این بودجه هیچ تخصیصی برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لحاظ نشده و نگران این موضوع هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمد تابع در خصوص بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۲ این کمیته اظهار داشت: همانگونه که غفور کارگری ریاست کمیته ملی پارالمپیک تاکید دارد، اولویت فعلی و به تبع آن تمرکز کمیته ملی پارالمپیک بر بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است و امیدواریم که با عزم راسخ و همکاری فدراسیون‌ها، بهترین نتیجه را از این دوره از بازی‌ها بدست آوریم. برای حضور در این دوره از بازی‌ها، به تازگی جلساتی با فدراسیون‌هایی که رشته‌های تحت پوشش آنها در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شرکت دارند و نیز رشته‌های دارای شانس کسب مدال برگزار شده است.

وی افزود: تا کنون بخش نسبتا مناسبی از بودجه تخصیص یافته به کمیته ملی پارالمپیک در سال ۱۴۰۱ را دریافت کردیم و با توجه در پیش بودن اردوهای آماده‌سازی، مسابقات کسب سهمیه و نیز سایر هزینه‌های مرتبط با بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، امیدواریم مابقی بودجه امسال نیز به زودی به کمیته تخصیص یابد تا روند آماده‌سازی ورزشکاران برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و به دنبال آن بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ انجام شود.

تابع همچنین در خصوص بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال ۱۴۰۲، توضیح داد: ۱۴۰۲، سال بسیار مهمی برای ما خواهد بود. از طرفی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را در پیش داریم و از سوی دیگر اردوهای آماده‌سازی برای این رویداد و نیز مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در پیش است اما آنچنان که مشاهده می‌شود، در این بودجه هیچ تخصیصی به کمیته ملی پارالمپیک برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لحاظ نشده و ما نگران این موضوع هستیم.

سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده، برنامه گرامیداشت روز ملی پارالمپیک که از اولویت‌های این کمیته نیز هست، به روال هر سال و در راستای اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در بخش جنبش پارالمپیک در پیش است که این برنامه نیز مستلزم در اختیار داشتن بودجه مناسب است.

تابع خاطر نشان کرد: همچنین بخش عمده هزینه‌های کمیته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، مربوط به هزینه‌های سفر است و در مجموع باید بگویم که با توجه به افزایش درصد بودجه کمیته در سال ۱۴۰۲، وضعیت مطلوبی را برای سال آینده نمی‌توان متصور شد. امید است با توجه به کسب نتایج درخشان توسط نمایندگان کشورمان در ادوار مختلف بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی که بارها نام کشور عزیزمان ایران را سربلند نموده است، توجه ویژه‌ای به بودجه تخصیصی به کمیته ملی پارالمپیک شود تا در سایه این حمایت بار دیگر موجب به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار کشورمان و نیز شادی مردم در میادین بین‌المللی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha