۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85006004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳ درصد استخرهای تولید ماهی استان تهران ۲ منظوره کشاورزی است

شهرری - ایرنا - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به امکان ایجاد درآمد جانبی با پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: از مجموع ۴۶۳ واحد تولید ماهیان خوراکی در استان، ۴۳۲ واحد استخر ۲ منظوره کشاورزی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نورالله حسینی در اینباره افزود: باتوسعه روزافزون و اجرای روش های نوین آبیاری تحت فشار و احداث تعداد زیادی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی جهت جمع آوری آب و آبیاری زمین‌های کشاورزی در استان تهران ما را براین داشت که فعالیت و توسعه آبزی پروری را در سطح استخره های ۲ منظوره کشاورزی در استان تهران افزایش دهیم.

وی از مهمترین مزایای پرورش ماهی ۲ منظوره در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را بهره برداری بهینه از منابع موجود آب و زمین، غنی سازی آب کشاورزی استخرها، کاهش نیاز به مصرف کود، افزایش تولید محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های تمام شده گوشت ماهی تولید شده، افزایش اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار روستایی با ایجاد درآمد جانبی و ارتقای سرانه مصرف آبزیان در خانوار روستایی برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت پرورش آبزیان در این استخرها با شروع فصل زراعی، آغاز و با اتمام آن خاتمه می یابد.

مدیر شیلات استان تهران یادآور شد: کشاورزانی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا تماس با کارشناسان شیلات استان نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین همه ساله دوره های آموزشی به صورت دوره ای توسط شیلات استان در شهرستانهای مختلف برای آشنایی علاقه مندان و ارتقا دانش تولیدکنندگان استان برگزار می شود که متقاضیان می توانند با شرکت در این دوره ها سطح آگاهی های خود در زمینه پرورش ماهی افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha