هوای همدان ناسالم شد

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85006050
هوای همدان ناسالم شد

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهر همدان برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

سید «عادل عربی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه پایش کیفیت، هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

وی با بیان اینکه عامل بروز این آلودگی ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میلیمتر است ادامه داد: برودت هوا و وارونگی دما عامل بروز آلودگی هوا در شهر همدان است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توصیه کرد در چنین شرایطی گروه های حساس نظیر کودکان، بانوان باردار، سالمندان، بیماران آسمی و افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند از حضور و تردد در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

عربی ادامه داد: یکی از دغدغه ها حین آلودگی هوا حضور دانش آموزان در مدارس است که با توجه به تعطیلی مدارس به علت برودت هوا و غیرحضوری شدن دروس، این دغدغه رفع شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده برف از فردا، بنابراین به علت ناپایداری هوا احتمال رفع آلودگی از روز دوشنبه متصور است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: این استان دارای هفت ایستگاه پایش کیفی هوا است که ۲ دستگاه ساخت ایران و پنج دستگاه خارجی است.

عربی افزود: ایستگاه های پایش کیفی خارجی به علت نقص فنی هم اینک قطع هستند و داده های آماری امروز بر اساس ایستگاه پایش کیفی دانشگاه علوم پزشکی استخراج شده است.

وی اضافه کرد: یک تیم فنی هم اینک در حال بررسی وضعیت ایستگاه های پایش کیفی هوای استان و رفع نواقص فنی دستگاه ها هستند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha