تعطیلی مراکز اقامتی مشهد برای مدیریت مصرف انرژی داوطلبانه است

مشهد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: تعطیلی مراکز اقامتی مشهد به منظور مدیریت و کاهش مصرف انرژی به صورت داوطلبانه خواهد بود.

حسین امیرکلالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برودت بی‌سابقه هوا طی ۱۵ سال اخیر در استان خراسان رضوی و مشهد از ۱۹ دی‌ماه امسال، تعداد یکصد واحد اقامتی با مشارکت و اعلام آمادگی داوطلبانه اقدام به تعطیلی موقت داشته اند.

وی بیان کرد: با توجه به ادامه روند کاهشی دما در خراسان رضوی طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تا ۱۳ بهمن ماه، ادامه تعطیلی این تعداد و افزوده شدن واحدهای دیگر به صورت کاملا اختیاری است.

رییس اداره گردشگری مشهد ادامه داد: استفاده از سوخت جایگزین برای واحدهایی که امکان آن را دارند و تامین این سوخت جایگزین از دیگر اقدامات در حال انجام است، بنابراین از زائران و مسافران تقاضا می‌شود سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند تا با خروج از این شرایط امکان ارائه خدمات مطلوب فراهم شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با تعطیلی استخرها، تالارها و کاهش تعداد رستوران‌های هتل‌های بزرگ در مصرف گاز شهر صرفه‌جویی شده است.

کلالی گفت: در حال حاضر چند هتل بزرگ مشهد با هماهنگی فرمانداری مشهد از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

فرماندار مشهد نیز در این خصوص گفت: مطالب مطرح شده در خصوص تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا ۱۳ بهمن ماه به دلیل برودت هوا صحت ندارد.

محسن داوری افزود:  در این مدت واحدهای اقامتی کلانشهر مشهد با هدف کاهش مصرف گاز با مصرف سوخت دوم و جایگزین گاز فعالیت خواهند کرد.

استان خراسان رضوی با بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی دارنده رتبه نخست کشور را داراست؛ بیش از ۹۰ درصد این شمار در مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha