طرح کالا برگ الکترونیک در راستای حمایت از معیشت و سبد غذایی خانوار است

بندرعباس - ایرنا - عضو قرارگاه ملی کالا برگ الکترونیک با اشاره به اجرای این طرح در هرمزگان، گفت: دولت این تصمیم را در راستای حمایت از معیشت و سبد غذایی خانوار اتخاذ کرده است.

سید مرتضی موتورچی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی روابط عمومی اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و دستگاه‌های تابعه، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اراده دولت، اجرای موفق طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان بوده و همکاری مردم در این مسیر، یاری‌گر است.

وی ادامه داد: امید می‌رود این طرح با کمترین اشتباه ادامه یافته و مردم هرمزگان با اطلاع رسانی که از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود با مزایای آن آشنا شده و بهره لازم را ببرند، طرح کالا برگ الکترونیک بهبود شرایط معیشتی را هدف قرار داده و به عدالت نزدیک‌تر است.

وی اضافه کرد: در این طرح مردم یک ماه زودتر از زمان واریز یارانه‌ها می‌توانند از یارانه خود استفاده و نسبت به خرید ۱۰ قلم کالای اساسی اعلام شده تا سقف مبلغ یارانه، به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه اقدام کنند.

عضو قرارگاه ملی کالا برگ الکترونیک توضیح داد: خرید اقلام اساسی به نحوی است که سهم پرداختی خریدار از قیمت کالا، توسط آن‌ها با استفاده از کارت ملی یا به صورت نقدی پرداخت شده و مابه‌التفاوت آن با قیمت روز اقلام سبد مرجع از محل اعتبار آن‌ها پرداخت می‌شود.

موتورچی گفت: در صورت استفاده از اعتبار تخصیصی، میزان استفاده شده از این اعتبار از یارانه خانوار کم‌شده و مانده آن در زمان واریز نقدی یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: شرکت در این طرح برای فروشندگان اختیاری بوده و فروشندگان چهار صنف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده به سامانه متصل شوند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تسویه حساب و واریز مبالغ خریدهای اعتباری (مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی مردم با قیمت کالاها) مشابه تسویه با فروشندگان از طریق کارتخوان بوده و اتصال به این طرح، رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی، نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد که برای رفع این نیاز، شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار قرار گرفت و سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص همه اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در مقطع کنونی یکی از کاربردهای این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

موتورچی یادآور شد: این امکان برای تمامی افراد مشمول دریافت یارانه که حساب یارانه آن‌ها در استان هرمزگان افتتاح شده است به صورت خودکار فعال خواهد شد و مردم در سراسر هرمزگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز و متصل به شبکه نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha