۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85006408
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس اداره صمت شهرستان ملارد: امسال ۱۲۰۰ پروانه واحد صنفی صادر شده است + فیلم

ملارد- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملارد گفت: در حوزه اصناف تعداد پروانه هایی که امسال در سطح شهرستان صادر شده حدود ۱۲۰۰ مورد بوده است.

به گزارش ایرنا، امین بیات روز یکشنبه در نشست مشترک خبری روسای اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان ملارد اظهار داشت: حدود پنج هزار بازرسی از واحد صنفی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته و ۳۸۰ مورد گشت مشترک در این مدت انجام و در مجموع ۵۷۹ مورد پرونده تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده که ارزش ریالی آن ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز ۷۴۵ مورد بازرسی با ارزش ریالی کالای کشف شده شامل ۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال ثبت شده است و در حوزه اصناف نیز تعداد پروانه هایی که امسال در سطح شهرستان صادر شده حدود ۱۲۰۰ مورد بوده و ۴۶۰ واحد تمدیدی و ۵۰۰ واحد ابطال ویژه درخواست و جا به جایی واحد صنفی داشته ایم.

بیات گفت: برای عضویت بافندگان فرش دستباف ۱۲۳ کارت صادر شده و ۲۶۲ مورد بازرسی صورت گرفته و ۲۰۹ مورد دار قالی را شناسایی کرده ایم و ۱۳۵ مورد مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۲۸ مورد پشتیبان در جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و ۴ مورد مجوز تاسیس کارگاه شامل قالی بافی داشته ایم.

وی افزود: در خصوص نانوایی ها اصل موضوع از طریق کارگروه آرد و نان شهرستان پیگیری و مسائلی چون جابه جایی و تائید و صدور و تایید سهمیه آرد و مسائل مرتبط در قالب کارگروه تصمیم گیری می شود و اداره های مرتبط مانند صنعت و معدن و اتحادیه نانوایان و اداره جهاد کشاورزی در حوزه تنظیم بازار مصوبات را اجرایی می کنند و یکی از اقدامات گشت های مشترک واحدهای نانوایی است و بیشترین بازرسی‌ها بر روی نانوایی ها صورت می گیرد، بحث آرد نیز موضوعی کشوری است و در حال پیگیری هستیم و مصوبه ای را از کارگروه آرد و نان گرفته ایم تا بخشی را به سهمیه استان افزایش دهیم؛ اجرای طرح قیمت نان بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملارد بیان داشت: تالارها برای برگزاری مراسم باید مجوزهای لازم را از اماکن اخذ کنند، تاکنون در مورد تالارهای مجوز دار تخلفی نداشته ایم و بیشتر از باغ رستوران ها و باغات بدون مجوز تخلفاتی گزارش می شود.

ساماندهی عطاری ها یکی از موضوعات مهمی بود که ورود پیدا کردیم با جلسات مشترک با سازمان های مربوطه و افزایش گشت های مشترک به طور مستمر این امر اتفاق افتاد و مشخص شد ۱۲۰ واحد عطاری دارای مجوز و ۱۰۰ واحد بدون مجوز است و گشت ها باعث شد عطاری ها بدانند باید مجوزهای لازم را اخذ کنند و امکان فروش مواد غیر مجاز را ندارند، تعدادی از این واحدهای غیر مجاز کاهش یافت و ۱۱۵ مورد عطاری پروانه دار شدند و ۸۰ مورد بدون پروانه شده است.

بیات افزود: برخی از طرح های ساماندهی زمان بر است از طریق اتحادیه، کمیسیون نظارت ساعات کار عطاری مورد توجه قرار گرفت، و در حال حاضر پروانه ها مجوز محور است و پروسه ای باید بگذرد تا در سامانه در اصناف ابلاغ انجام شود از ۱۲ بهمن این طرح سامانه پرداخت ها نیز در سامانه انجام می شود و مبالغ به اتحادیه و اتاق اصناف باز می گردد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملارد اظهار داشت: در ۴ ماه اخیر ۸۵ درصد مشکلات واحدها رفع شده است یک سری از مسائل مرتبط به شهرستان نیست و ما مسائل را به ستاد تسهیل استان ارجاع می دهیم اما ستاد تسهیل شهرستان و فرماندار پیگیری این موضوعات هستند، تنظیم بازار رویکردی در مقابله با نوسان قیمت است نظارت خوبی بر توزیع اقلام وجود دارد و گشت های مشترکی برگزار می شود، در زمینه اشتغال، بازار کار وجود دارد و فقدان مهارت و فرهنگ کار از جمله آسیب های مهمی در مسیر اشتغال است ۹۰ درصد از نیروهای کار در کارخانه ها کارگری است و دراین باره تمایل زیادی وجود ندارد.

شهرستان ملارد در غربی‌ترین خطه استان تهران واقع‌شده که دو بخش ملارد مرکزی و صفادشت، پهنه وسیعی از اراضی محدوده غربی استان تهران را به خود اختصاص داده است؛ محدوده مرکزی در دشت تهران شهریار و محدوده اخترآباد در دشت قطعه ۴ واقع شده که هر دو این دشت‌ها جزء ۸ دشت استان تهران می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha