دستگیری زورگیران محله جوادیه/وعده ازدواج، ۲۰ میلیارد آب خورد

تهران - ایرنا - فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از دستگیری ۲ زورگیر و سارق حرفه ای در محله جوادیه خبر داد.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ سلمان ادینه وند بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به روش زورگیری و تهدید با سلاح سرد در محله «جوادیه» تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار واحدهای گشت انتظامی یگان امداد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحدهای گشت انتظامی با گشت زنی های هدفمند ۲ نفر را که در حال دعوا و زورگیری با شخصی بودند مشاهده کرده که با حضور ماموران به صورت پیاده متواری شدند.

این مقام انتظامی به دستگیری و زمین گیر شدن متهمان در یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای اشاره کرد و گفت: متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت و زورگیری از شهروندان با تهدید سلاح سرد معترف شدند و در بازرسی اولیه سه قبضه سلاح سرد از آنها کشف شد.

کشف محل دپوی بیش از ۵۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف ۵۴ هزار لیتر نفت کوره و هشت هزار لیتر نفت گاز خارج از شبکه توزیع و قاچاق خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی غیرمجاز مقادیر زیادی سوخت در یکی از کارگاه های غیر مجاز تغلیظ سوخت در مناطق جنوب شهر تهران، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشراف اطلاعاتی موفق شدند، کارگاه غیر مجاز مورد نظر را در روستای سون آباد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی از این مکان بازدید و ۵۴ هزار لیترنفت کوره و هشت هزار لیتر نفت گاز خارج از شبکه توزیع و قاچاق را که در سه مخزن تعبیه شده بود، کشف کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرده و در این زمینه یک متهم دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق محتویات خودرو
فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از دستگیری سه سارق محتویات و لوازم خودرو و کشف تعدادی ضبط و باند به سرقت رفته خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه وند گفت: با توجه به سرقت های متعدد لوازم و محتویات خودرو در سطح شهر نیروهای یگان امداد پلیس پایتخت دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار تیم های مختلف گشت انتظامی یگان امداد قرار دادند و گشت زنی های هدفمند افزایش یافت.

وی گفت: گشت زنی های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته ماموران به یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ نفر سرنشین در موقعیت خیابان مهرآباد مشکوک شده که پس از متوقف کردن موتورسیکلت و بررسی بیشتر تعدادی ضبط و باند به همراه مدارک خودرو از آنها کشف شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران افزود: با توجه به اینکه متهمان پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی دادند به سرقتی بودن این اموال اعتراف و هر ۲ متهم برای پی جوئی های انتظامی در اختیار کلانتری ۱۱۹ قرار گرفتند.

رمز گشایی از ۱۲ پرونده سرقت منزل
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق منزل در غرب تهران خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۲ فقره سرقت منزل اعتراف کرده است.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح این خبر گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری شهرک راه آهن تهران درحال گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو نوک مدادی که راننده آن در حال زاغ زنی منازل بود مشکوک شدند که با استعلام پلاک مشخص می شود پلاک خودرو جعلی است.

وی با بیان اینکه ماموران متهم را زیر نظر گرفتند افزود: بعد از مدتی متهم خودرو را پارک کرده و از خودرو پیاده و به سمت یکی از منازل رفته و با لوازمی که در اختیار داشت درب منزل را باز کردند که سریعا ماموران وارد عمل شده و متهم متوجه حضور ماموران در محل می شود به سرعت سوار بر خودرو شده و از محل متواری می شوند که پس از مدتی تعقیب و گریز و تیر اندازی خودرو نهایتا متوقف و متهم دستگیر شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از خودرو متهم انواع ابزارآلات سرقت کشف شد که متهم ۲۷ ساله به جرم خود و ۱۲ فقره سرقت منزل به خصوص در غرب تهران اعتراف کردند.

دستگیری زن و مرد سارق توسط ماموران پلیس راه تهران
رییس پلیس راه پایتخت از دستگیری زن و مرد سارق در مسیر قدیم تهران - قم خبر داد و گفت: متهمان با شلیک تیر هوایی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ نوراله خادم بیان کرد: ساعت ۱۴:۳۰ روز گذشته تیم طرح زمستانی پاسگاه پلیس راه حسن آباد در مسیر قدیم تهران- قم مستقر بودند که یک دستگاه خودرو سواری ساینا پلاک مخدوش را شناسایی کردند.

وی عنوان کرد: بی درنگ ماموران وارد عمل شدند و دستور توقف خودرو را صادر کردند ولی متهمان بدون توجه به فرمان پلیسی به سرعت از محل متواری و عملیات دستگیری متهمان و توقف خودرو اجرا شد.

رییس پلیس راه تهران اعلام کرد : در یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و سرنشیان خودور که قصد داشتند با استفاده از یک قبضه سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شوند با شلیک تیر هوائی پلیس خلع سلاح شده و بلافاصله دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در پی چویی های انتظامی به سرقت خودرو معترف شدند افزود: در این عملیات پلیسی یک قبضه سلاح سرد نیز کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به مقر انتظامی پلیس انتقال یافتند.

وعده ازدواج، ۲۰ میلیارد آب خورد
رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد جوانی که به بهانه ازدواج از زن جوان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: اواخر دی ماه، زن جوانی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و هنگامی که مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت چندی قبل با مرد جوانی آشنا شدم و قرار شد که با یکدیگر ازدواج کنیم که به خاطر این موضوع، مرد جوان برای خرید خانه از من ۲۰ میلیارد ریال پول گرفت اما ناپدید شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی نشان داد، مرد جوان با هویت جعلی و شگرد جعل عنوان مامور نظامی بلندپایه اقدام به کلاهبرداری از چهار زن جوان در مشهد و تهران کرده و پس از دریافت پول ناپدید شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت مرد کلاهبردار را شناسایی کردند و پی بردند وی سابقه دار بوده و در گذشته به جرم کلاهبرداری به زندان رفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با روش‌های پلیسی مخفیگاه مرد جوان را در جنوب تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما پس از مواجه حضوری با شاکیان و مشاهده شواهد و مدارک موجود از سوی کارآگاهان، به جرم خود مبنی بر جعل عنوان مامور نظامی بلندپایه و کلاهبرداری از چهار زن با شگرد وعده دروغین ازدواج اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ارزش اموال کلاهبرداری شده توسط متهم درحال بررسی است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha