۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85006594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیاری از متکدیان به‌دلیل در آمد بالا حاضر به پذیرش شغل جدید نیستند

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: طبق بررسی ها، به‌دلیل درآمد بالای تکدی گری، بسیاری از متکدیان حاضر به پذیرش شغل جدید و یا قرار گرفتن در تحت پوشش دستگاه‌‎های حمایتی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی شامگاه یکشنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان افزود: وظیفه داریم از فراهم شدن زمینه ها و بستر حضور متکدیان در سطح شهرها جلوگیری کنیم.

وی، با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان از سطح شهرها گفت: در فرآیند ساماندهی، برخی مشکلات وجود دارد لذا دستگاه‌های ذی‌ربط، مطابق قوانین و دستورالعمل ها، با هماهنگی و انسجام بیشتری، به وظایف خود در جمع آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان عمل کنند.

این مسوول ادامه داد: در عملیات جمع آوری توسط تیم‌های مشترک شهرداری و فراجای استان، مشخص شد، نسبت متکدیان نیازمند به متکدیان حرفه ای بسیار محدود است و که در کنار برخورد با این قشر، باید نسبت به نحو مقتضی در راستای آگاه سازی مردم نیز اقدام فرهنگی انجام گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل، بعد از غربالگری، امکان اقدامات حمایتی، توانمندسازی از طریق حرفه آموزی و ایجاد فرصت اشتغال برای متکدیان نیازمند، توسط دستگاه‌های دولتی و نهادهای حمایتی وجود دارد؛ ضمن اینکه باتوجه به ظرفیت بالای موسسات خیریه در استان، می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha