۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85006623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن علمای فلسطین، اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

تهران - ایرنا – انجمن علمای فلسطین یکشنبه شب در بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در سوئد را بشدت محکوم کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، در این بیانیه آمده است که این اقدام شنیع که اهانت به کتاب عظیم الشأن خداوند است، تحریک احساسات مسلمان در انحاء نقاط جهان است و توهینی آشکار به عقیده کل مسلمانان است.

انجمن علمای فلسطین تأکید کرد که این گونه رفتار افراطی موجب انتشار نفرت و ایجاد یک محیط مطلوب برای تندروی و واکنش‌هایی خواهد شد که عواقب مناسبی نخواهد داشت، این اقدام خبیثانه به بهانه آزادی عقیده انجام شد، درحالی که تعدی آشکار به عقید امت اسلامی است.

این انجمن از علما و ملل مسلمان خواست که با جدیت در برابر این گونه اقدامات نژادپرستانه ناشایست که هدف آن ضربه زدن به عقیده و مقدسات مسلمان است؛ استوار و محکم بایستند

این انجمن از جامعه جهانی خواست که به مسؤولیت خود عمل کرده و موجب توقف این گونه اقدامات مشمئز کننده و انواع نفرت، تندروی شده و عاملان آن را مجازات کند.

انجمن علمای فلسطین در پایان از دولت سوئد که اجازه این کار را داده، خواست که از مسلمانان عذرخواهی کند، درغیر این صورت ما از مسلمانان در سراسر جهان می خواهیم که سوئد و کالاهای آن را تحریم و سفرای آن را از کشورهایشان اخراج کنند.

دیروز دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی «قرآن‌سوزی» در کشورش را صادر کرد و این‌بار انجام این کار، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انجام گرفت.

ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، گروه انصارالله، حزب الله لبنان، گروه حماس و جهاد اسلامی نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha