خشونت‌های بی‌پایان /  تیراندازی در آمریکا ۲ کشته و ۱۶ زخمی برجای گذاشت

تهران-ایرنا- رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که بر اثر ۳ تیراندازی در سه منطقه مختلف آمریکا در صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) , ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر مجروح شدند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "گلوبال نیوز" پلیس اعلام کرد بر اثر وقوع دو تیراندازی در فاصله یک ساعت, در بروکلین, ۲ مرد کشته و چهار نفر زخمی شدند.

پلیس افزود در تیراندازی صبح یکشنبه در خیابان چهل و ششم منطقه فلت لندز بروکلین دو مرد ۲۸ و ۳۵ ساله مجروح شدند. فرد ۳۵ ساله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

این درحالی است که حدود یک ساعت بعد پلیس گزارش تیراندازی در منطقه دیگری از بروکلین دریافت کرد و پس از حضور در صحنه تیراندازی دو مجروح را پیدا کرد که یک نفر از آن‌ها نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات فوت کرد.

پلیس ادامه داد که افسران یک فرد مجروح دیگر را در نزدیکی محل این تیراندازی پیدا کرده‌اند. اما وی در شرایطی پایدار قرار داشته است.

همچنین یک مرد ۲۴ ساله دیگر درحالی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود, خود به یک بیمارستان در بروکلین مراجعه کرده است.

از سوی دیگر, مقامات در لوئیزیانا اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در یک کلوپ شبانه در منطقه باتون روژ ۱۲ نفر زخمی شدند.

به گفته پلیس، وضعیت یکی از مجروحان وخیم است و بقیه در وضعیت پایدار قرار دارند.

پلیس تاکنون افراد تیرانداز را بازداشت نکرده است.

همچنین پیشتر اعلام شد که در تیراندازی به سوی شرکت‌کنندگان مراسم سال نوی چینی در یکی از مناطق شرق لس آنجلس، ۱۰ کشته و ۱۶ نفر مجروح شدند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که این تیراندازی در ساعت ۲۲:۳۰ (به وقت محلی) رخ داد و پلیس "مونتری پارک" (Monterey Park) اعلام کرده که فرد مظنون به تیراندازی هنوز دستگیر نشده است.

در تازه‌ترین رکورد خشونت‌های مسلحانه در آمریکا که پایانی بر آن متصور نیست، در طول یک هفته تعطیلات سال نو میلادی در آمریکا بیش از ۶۵۰ نفر بر اثر تیراندازی و خودکشی با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند.

نهاد آرشیو خشونت مسلحانه که آمار تیراندازی‌ها در آمریکا را منتشر می‌کند، به تازگی اعلام کرد، تعداد کل کشته‌شدگان در آمریکا به دلیل کشته شدن با استفاده از اسلحه و تیراندازی‌های غیرعمد، در طول یک هفته تعطیلات ۲۵۵ نفر بوده است.

در این گزارش آمده است که این رقم شامل ۱۲ تیراندازی جمعی است. آرشیو خشونت مسلحانه ادامه داد که در این دوره زمانی، ۳۹۶ نفر دیگر از اسلحه برای خودکشی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، ۵۵۰ نفر دیگر بر اثر تیراندازی در همین مدت مجروح شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، تعداد کشته شدگان شامل هفت کودک در رده سنی ۱۱ سال و نوجوانان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است.

آرشیو خشونت مسلحانه روزانه از ۷۵۰۰ منبع، آمار مرگ و جراحات ناشی از اسلحه در سراسر آمریکا را جمع آوری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha