۲۴۰ میلیارد تومان برای بازنگری طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی اختصاص یافت

مهاباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح هادی در ۲۳۰ روستای این استان اختصاص یافت.

جعفر برزگر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مهاباد اظهار کرد: در این راستا تاکنون بازنگری طرح هادی ۱۸۰ روستا که نیاز به توسعه داشتند و افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده بود، انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های هادی روستایی، امسال شاخص استانی نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: این طرح به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت فیزیکی روستا و نیز ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان با استفاده از اعتبارات سالیانه عمران و نوسازی روستاها و مشارکت جدی و موثر روستاییان انجام می‌شود.

برزگر اضافه کرد: از مهمترین اقدامات در اجرای این طرح می‌توان به احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین و محل تجمع، پیاده رو سازی، ایجاد فضای سبز و اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی اشاره کرد.

پرونده ۶ هزار متقاضی دریافت وام مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: با حل مشکلات اهدای وام مساکن روستایی و در راستای مقاوم سازی این منازل، ۶ هزار پرونده به بانک‌های عامل سطح استان ارسال شده است.

۲۴۰ میلیارد تومان برای بازنگری طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی اختصاص یافت

برزگر تاکید کرد: مبلغ این وام ها اگر تاریخ صدور پروانه ساخت آنها از ۲۵ آبان ماه سال گذشته به بعد باشد، شامل تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج صد خواهد بود.

وی از مدیران بانک‌های عامل استان خواست نسبت به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی باتوجه به بخشنامه‌های ابلاغی اهتمام و تسهیل گری لازم را داشته باشند.

برزگر افزود: مقاوم سازی بیش از ۱۳ هزار مساکن روستایی در دستور کار قرار دارد که با تشکیل پرونده و معرفی به بانک ضمن اخذ تسهیلات عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ مسکن روستای در سطح آذربایجان غربی موجود است که تاکنون از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۱۴ روستا مقاوم سازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha