۹۴۲ اثر به جشنواره منطقه‌ای فیلم ایساتیس در یزد واصل شد

یزد- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه ۹۴۲ اثر به دبیرخانه شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای فیلم ایساتیس در یزد واصل شد گفت: برای نخستین بار است که این آیین هنری در این استان برپا می شود.

به گزارش ایرنا احسان عابدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره یاد شده در ۲ بخش فیلم و عکس از فردا / چهارم بهمن / به مدت چهار روز با حضور ۱۰۰ هنرمند از ۱۰ استان کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع آثار ارسال شده ۴۲۲ مورد مربوط به بخش فیلم است که از این تعداد ۶۴ اثر به بخش مسابقه راه یافته است اظهار کرد: همچنین در بخش عکس هم ۵۲۰ اثر واصل که ۲۰ مورد ان توسط هیات داوران پذیرفته شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره ذکر شده را شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تأکید بر ژانرهای سینمایی بیان کرد و گفت: در این جشنواره هنرمندان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، ، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری،کرمان و یزد حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به زیر ساخت های حوزه سینما در استان اشاره کرد و گفت: اکنون در شهر یزد ۲ سالن، میبد سه سالن و در شهر بافق هم یک سالن سینما فعال است و چند سالن سینما هم در استان در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در سالهای ۹۶ و ۹۷ سالن های سینما در برخی شهرستان های استان به بخش خصوصی واگذار شد اما به علت شیوع کرونا و نداشتن صرفه اقتصادی باز گرداندند، اکنون دوباره فراخوان برای واگذاری داده شده است.

عابدی لازمه رونق سینما را اکران فیلم های مخاطب پسند بیان کرد و گفت: متاسفانه شهروندان از سینما استقبال نمی کنند و حوزه فرهنگ و هنر از سبد خانوار حذف شده است و در ظاهر هم نیاز آن را احساس نمی کنند بدین ترتیب در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود که در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های مختلفی در دستور کار دارد.

وی در مورد فعال نبودن سینما "ایران" یزد اضافه کرد: سرمایه گذار این سینما بخش خصوصی است و تمایلی برای فعال کردن آن ندارد ضمن اینکه این سینما یک سالن دارد و ساختمان آن فرسوده است و قابلیت بهره برداری ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه از اکران فیلم جشنواره فجر در سینماهای جام جم و تک خبر داد و گفت: زمان اکران فیلم ها پس از جمع بندی اطلاع رسانی می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین سند نقشه مهندسی و فرهنگی استان خبر داد و گفت: راه اندازی خانه مستند یزد در راستای حمایت از تولیدات فاخر در این حوزه را در برنامه کاری داریم.

اکران فیلم های جشنواره در سه سانس

دبیر اجرایی این جشنواره هم گفت: نمایشگاه عکس این جشنواره در کتابخانه مرکزی یزد برگزار می شود.

سید مجید هاشمی افزود: فیلم های جشنواره در سه سانس از روز هفتم بهمن ماه از ساعت ۱۶ و سی دقیقه تا ۲۲ و سی دقیقه در پردیس سینمای تک یزد اکران می شود.

وی برگزاری نشست های تخصصی ایده تا فیلم نامه و کارگاههای تخصصی را از دیگر برنامه های جشنواره مورد اشاره بیان کرد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره هم جمعه هفتم بهمن ماه برگزار و از برگزیدگان تقدیر می شود.

"ایساتیس" نام قدیم شهر یزد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha