۱۲۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال در ساری کشف شد

ساری- ایرنا - فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۱۲۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرماندهی انتظامی مازندران سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران پاسگاه انتظانی رودپی ساری با کار اطلاعاتی از فعالیت فردی که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در یک شرکت صنعتی کرده بود، مطلع شدند .

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی از محل مورد نظر بازدید و ۱۲۹ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فراجا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروری است.

دستگاه های استخراج بیت رمز ارز یا بیت کوین که از آن با نام " ماینر " یاد می شود ، از تجهیزات پر مصرف برق محسوب می شوند. به طور معمول هر ماینر چهار برابر کنتور برق خانگی مصرف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha