استونی و لتونی سفرای خود را از روسیه فراخواندند

تهران- ایرنا- استونی و لتونی دوشنبه شب با فراخواندن سفرای خود از روسیه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با مسکو کاهش می‌دهند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از رویترز، این فراخوان پس از آن رخ داد که مسکو روز دوشنبه تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با استونی کاهش ‌دهد و این کشور را به ترویج روس هراسی متهم کرد.

استونی، لتونی و لیتوانی جزء آن دسته از متحدان ناتو هستند که در روزهای اخیر به شدت از آلمان درخواست دارند به ارائه تانک‌های جنگی لئوپارد خود برای تقویت اوکراین در مبارزه با روسیه اقدام کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به نماینده استونی گفته است که باید تا ماه آینده این کشور را ترک کند و هر دو کشور به جای سفیر، توسط کاردار موقت در پایتخت‌های یکدیگر اداره خواهند شد.

همچنین تارنمای رادیو و تلویزیون استونی نیز گفت که وزارت خارجه روسیه سران این کشور حوزه بالتیک را متهم کرده که در سال‌های اخیر عامدانه روابط فیمابین را تخریب کرده و اقدام اخیر تالین در اخراج ۱۳ دیپلمات و ۸ تکنیسین روس گام دیگری در این راستا بوده است.

در واکنش، مسکو تصمیم گرفت تا سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور را به کاردار کاهش دهد.

سفارت استونی ۶ کارمند دارد و سفیر آن، مارگوس لایدر (Margus Laidre)، از سال ۲۰۱۸ در این سمت مشغول به کار است.

به نوشته تارنمای رادیو و تلویزیون استونی، احتمال دارد که ولادیمیر لیپایف (Vladimir Lipayev) سفیر روسیه در واکنش به این اقدام مسکو از استونی اخراج شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha