سازوکارهای تعیین و تعریف نخبه تغییر می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: سازوکارهای تعریف و ارزیابی نخبگان کامل نیست و لازم است سازوکارهای تعیین و تعریف نخبه و نخبگانی تغییر کند و صرفاً ملاک‌ها بر اساس معدل و کنکور نباشد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، روح الله دهقانی فیروزآبادی در دوازدهمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی افزود: تمام تلاش ما این است که نخبگان کشور بتوانند ثروت آفرینی کنند.

وی، سازوکارهای تعریف و ارزیابی نخبگان را کامل ندانست و یادآور شد: تلاش می‌کنیم سال آینده در بنیاد ملی نخبگان برای مثال ۱۰۰ نفر جوشکار و تاجر نخبه هم داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری تصریح کرد: مکانیسم شناسایی نخبگان باید از شکل مرسوم فرم پر کردن، تغییر یابد و با مکانیسم‌های هوشمند نخبگان را شناسایی کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری بانک‌ها برای نخبگان وام‌هایی فراهم کنیم، گفت: فراهم ساختن فضا برای خدمت و فرصت کار کردن و نیز خانه و خودرو ۲ اولویتی است که بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد و به عنوان نماینده مردم هر کاری بتوانیم در مسیر رفاه نخبگان انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسوولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون امور زنان و خانواده و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha