تردد ۵۰ هزار موتورسیکلت بدون پلاک در گلستان

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 85009352
تردد ۵۰ هزار موتورسیکلت بدون پلاک در گلستان
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان با گلایه از وضعیت نامناسب استفاده از موتورسیکلت در استان گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار موتورسیکلت در استان شماره‌گذاری‌شده اما هنوز ۵۰ هزار عدد از این وسیله نقلیه بدون پلاک در حال تردد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان اظهار کرد: بخش زیادی از موتورهای استان، خارج از ضابطه قانونی خریداری شده که شاید کاهش سخت‌گیری در دوران شیوع کرونا در رواج این فرهنگ اشتباه بی‌تاثیر نبود.

وی بیان کرد: بسیاری از مولفه‌های چالش‌زای حوزه راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راه گلستان از سوی موتورسیکلت‌ها رقم می‌خورد و این وسیله نقلیه سهم ۵۳ درصدی در فوتی و جراحت ناشی از حوادث رانندگی استان دارد.

تردد ۵۰ هزار موتورسیکلت بدون پلاک در گلستان
تکریم سرهنگ علی عبدی رییس پیشین پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان

فرمانده انتظامی گلستان افزود: جان مردم استان به دلیل استفاده غلط از موتورسیکلت و رعایت‌نکردن نکات مهمی مانند استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی در خطر است.

وی ادامه داد: کم توجهی تراکتور، کمباین‌ و موتورسیکلت‌هایی که از مسیر کریدور اصلی عبور می‌کنند یا از جاده‌های فرعی با عرض کم تردد دارند موجب بروز حوادثی می‌شوند که در برخی موارد جبران تبعات آن ناممکن است.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار بگیرد و درک و فهم مشترک از پدیده‌ها و اولویت‌های آن در حوزه ایمنی و امنیت نهادینه شود

دادگر در ادامه بر ضرورت رعایت نکات ترافیکی در رانندگی تاکید کرد و گفت: طبق بررسی‌ها سهم عامل انسانی در وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی استان حدود ۷۰ درصد است.

تردد ۵۰ هزار موتورسیکلت بدون پلاک در گلستان
معرفی سرهنگ محمود شهرکی رییس جدید پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در حوزه زیرساختی اگر جاده‌ای درست نباشد، تصادفات و حوادث مرتبط با آن افزایش خواهد یافت که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

فاضل‌دادگر افزود: از ۱۰ سال گذشته تاکنون تعداد خودروهای گلستان و نیز صدور و دریافت گواهینامه ۳۵۰ درصد رشد داشته اما راه‌ها و جاده‌های ارتباطی متناسب با این رقم رشد نکرد.

وی بر برخورد با پدیده‌های مخل نظم و امنیت در حوزه پلیس راه تاکید کرد و گفت: استفاده از چراغ‌های گردان مخفی (فلشر) با هدف افزایش جذابیت ظاهری خودرو به ویژه ماشین‌های سنگین در حال افزایش است که با متخلفین باید برخورد جدی و قانونی کرد.

وی ادامه داد: این مساله گلستان را به استانی بی‌نظم تبدیل کرده که پلیس راه باید برخورد با استفاده کنندگان از این لوازم غیراستاندارد را در اولویت کاری قرار داد و تلاش داریم با همکاری حوزه قضایی استان و پلیس اماکن، با فروشندگان این لوازم نیز برخورد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha