هواشناسی مازندران نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ و مراتع هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی که افزایش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در چند روز آینده را به همراه خواهد داشت، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را روزهای شنبه و یکشنبه آینده اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه که با افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید همراه است، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان دور از انتظار نیست.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سواد کوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی، عباس آباد، فریدونکنار، قائم شهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر و افزایش ظرفیت آتش سوزی را نیز از پیامدهای متفی این سامانه جوی اعلام کرد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران به مسافران و گردشگران توصیه شده است از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در غرب استان با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات گاهی مه آلود با بارش خفیف و پراکنده باران و برف پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا اواسط روز یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با یخبندان صبحگاهی و از شامگاه شنبه بتدریج با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از عصر یکشنبه تا سه‌شنبه در مناطق ساحلی تا دامنه ها را نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی را نیز نیمه ابری به تناوب ابری و مه آلود با بارش باران و برف پیش بینی شده است که البته مقدار بارش در ارتفاعات نیمه شرقی کمتر خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۱۲.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بلده و رینه لاریجان با منفی ۱.۴ درجه سانتی گراد زیرصفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha