۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85010178
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اکران ۱۹ فیلم در سومین روز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در یزد

یزد- ایرنا - یزد - ایرنا - در سومین روز جشنواره منطقه‌ای "سینمای جوان ایساتیس" در یزد، ۱۹ فیلم کوتاه راه یافته در سه سانس در سینما تک یزد روی پرده می رود.

دبیر اجرایی جشنواره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از چهارم بهمن ماه در استان یزد آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

سید مجید هاشمی با بیان اینکه در سانس اول ۶ فیلم کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و سی دقیقه اکران می شود افزود:«شرع» مریم رضازاده از زاهدان،«توپ» محمد زروندی از نیشابور،«سیاه شب» محمدامین کمالی از کرمانT «خانه دور افتاده» امیر رستمی از اصفهان،«برنده» علی کیوانی از مشهد،«رویای یک اسب» مرجان خسروی از شهرکرد امروز / ۶ بهمن ماه / اکران می شوند.

وی تصریح کرد:«استارلت» جواد حکمی از قم،«فیلهای سفید» جمیل عامل صادقی از مشهد،«همه دیوارها کوتاهند» حسن دهقاندوست از اصفهان، «زورق» حسین زینلیپور از رفسنجان، «مردشنی» حسین نظری از طبس و «زنان لجمن» زیور حجتی از اصفهان از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰دقیقه اکران می شوند.

هاشمی با بیان اینکه در سومین باکس، فیلم های کوتاه این رویداد در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی پرده می روند افزود: این فیلمها شامل «آرامگاه» علی دارایی از قم ،«رُخ پوش» مسعود دهنوی از نیشابور،«انسان» محمد پوستیندوز از اصفهان،«فرسایش» مریم قاسمی از اصفهان ،«زوال» جعفر عمارلو از نیشابور،«ته لنجی» علی کیوان از مشهد و «حنیر» محمود شاکری از بندرعباس است.

وی تصریح کرد: همچنین نشست تخصصی زیبایی شناسی تصویر با حضور استاد اسفندیار شهیدی در روز سوم از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در پردیس سینمایی «تک» برگزار شد.

هاشمی با بیان اینکه کارگاه تخصصی «ایده تا ارائه» با حضور سیامک سلیمانی برای آموزش نحوه پرورش و ثبت ایده‌ها، تبدیل آن‌ها به فیلم‌نامه در روز پنجم بهمن ماه برپا شد گفت: این کارگاه برای آموزش و ارتقا سطح هنرجویان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان استان های شرکت کننده درجشنواره برگزار شد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در استانداردترین حالت ممکن به یک فیلم‌نامه تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره جمعه هفتم بهمن ماه برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف قدردانی می شود ادامه داد: همچنین نشست تخصصی زیبایی شناسی تصاویر با حضور اسفندیار شهیدی از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و نشست تخصصی نگاهی به عکاسی مستند معاصر با حضور مهدی وثوق‌نیا از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار شد.

مجموعا ۹۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره یاد شده واصل شده بود.

"ایساتیس" نام قدیم شهر یزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha