آتش سه هکتار از تالاب یوسف‌کند مهاباد را تخریب کرد+ فیلم

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: آتش‌سوزی شب گذشته سه هکتار از تالاب یوسف‌کند این شهرستان را تخریب کرد.

فاروق سلیمانی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حریق که در نیزارهای این تالاب و در نزدیکی روستای خانقاه اتفاق افتاد، پس از سه ساعت با تلاش نیروهای آتش نشانی، ماموران یگان حفاظت و جوامع محلی مهار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این فصل، پرندگان آبزی و کنارآبزی مشغول لانه سازی و جوجه آوری نیستند، تلفات پرندگان مشاهده نشده اما احتمال دارد تعدادی از دوزیستان و خزنده‌گانی که در نیزارها زیست می‌کند، تلف شده باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هنوز عامل اصلی این آتش سوزی شناسایی نشده اما با توجه به اینکه آتش سوزی در ۶ لکه مختلف رخ داده بود، به احتمال زیاد عمدی بوده که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

آتش سه هکتار از تالاب یوسف‌کند مهاباد را تخریب کرد+ فیلم

تالاب «یوسف‌کند» (حسن‌خان) مهاباد که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد با بیش از ۳۷ هکتار مساحت یکی از تالاب‌های زمستان‌گذران پرندگان در این شهرستان است.

این تالاب به دلیل دسترسی آسان و زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر و بومی در آن، به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تبدیل شده است، آب تالاب «یوسف‌کند» از رودخانه مهاباد تامین می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در مسیر این رودخانه و احداث سد انحرافی در طول سال خشک نمی‌شود.

در شهرستان مهاباد علاوه بر ۲ تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب‌های دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله گروس، داشخانه و قره‌قشلاق و سد مهاباد، هر سال در این فصل پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر خواهند بود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha