استاندار کرمان: توجه به خواست مردم در برنامه‌های دهه فجر ضروری است

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ضرورت توجه به خواست مردم و خدمت به آنان در برنامه‌های دهه فجر باشد، گفت: باید جنس فعالیت‌ها را امسال به سمت خدمت به مردم ببریم. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی فداکار شامگاه شنبه در ستاد دهه فجر استان کرمان افزود: دهه فجر امسال ضرورت ویژه دارد زیرا سال به سال دشمن سرمایه گذاری بیشتر می کند و ما باید بیشتر کار کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن هر سال با تلاش‌های خالصانه و حضور پرشور مردم ناامید می‌شود، تصریح کرد: امسال سه ماهه پاییز دشمن تلاش برنامه‌ریزی شده و مفصلی انجام داد و همه کارهایش را تعطیل کرده بود.
استاندار کرمان تصریح کرد: در چند ماه اخیر دشمن خیلی برنامه‌ریزی کرده بود اما مردم علی رغم گلایه ها با دشمن همکاری نکردند. مردم سال‌ها پای انقلاب ایستادند و در همین اتفاقات اخیر نزدیک به ۱۰۰شهید چه بسیجی و چه فراجا دادیم و در این بین بعضی‌ها خیلی مظلومانه به شهادت رسیدند.
فداکار با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای دهه فجر امسال گفت: امسال خیلی مهم است اخر این برنامه‌ها، راهپیمایی۲۲ بهمن است و تمام تلاش این است که مراسم راهپیمایی بی نظیری در کشور اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به اینکه یکسری از برنامه‌های دهه فجر امسال توسط گروه‌های مردم اتفاق می‌افتاد و دستگاه‌ها باید از مردم در این راستا حمایت کنند، اظهارداشت: برگزاری اردوی جهادی پزشکی، برگزاری سرودهای میدانی توسط آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای دانشجویان، فضا سازی و نصب پرچم، فضاسازی امید و نشاط توسط شهرداری و ویژه برنامه‌های با محوریت روحانیت برای کودکان در دهه فجر امسال مورد تاکید است.

جزییات برنامه‌های عمرانی دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست افزود: تا این لحظه ۹۲۴ پروژه با هشت هزارو ۶۵۶میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال بهره برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. این تعداد پروژه ۷۴۶ مورد افتتاح واز این تعداد نیز ۵۱۵ پروژه با اعتبار ات ملی و ۲۳۱پروژه با اعتبارات استانی یا ملی استانی تامین می‌شود.
سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه بیشترین پروژه‌های افتتاحی مربوط به جیرفت با ۷۳ پروژه، کرمان ۶۴ پروژه و بافت ۴۷ پروژه است. ادامه داد: بیشترین اعتبار پروژه‌های افتتاحی دستگاه‌های اجرایی دهه فجر امسال در استان مربوط به منوجان با ۹۴۶ میلیارد تومان، جیرفت با ۸۹۸ میلیارد و سیرجان ۵۲۲ میلیارد تومان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهارداشت: در دهه فحر امسال ۱۷۸پروژه کلنگ‌زنی می شود که ۴۷درصد اعتبارات این پروژه‌ها ملی است و بیشترین آنها در حوزه کرمان با ۳۹ پروژه، زرند و شهربابک با ۱۷ پروژه و رفسنجان با ۲۵ پروژه بوده که در مجموع ۲هزارو ۶۴۱ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی پروژه‌هاست.
وی اشاره کرد: بیشتر پروژه‌ها دهه فجر امسال در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نوسازی مدارس و توزیع برق شمال است.
اجرای بیش از پنج هزار برنامه در دهه فجر امسال

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست افزود: به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب بیش از پنج هزار برنامه در استان اعم از مراسم های فرهنگی، محافل قرآنی و برنامه های تبلیغی در استان کرمان برگزار می‌شود.
حسین انجم شعاع افزود: محورهای برنامه‌های دهه فجر امسال در استان شامل تاکید بر فضای شادی و نشاط، فضاسازی تبلیغاتی و میدانی، برگزاری جشن‌های باشکوه در میدان‌ها و سایر مکان‌ها و تاکید بر مردمی برگزار شدن برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب در قالب‌های مختلف، تاکید بر جهاد تبیین، پاسخگویی به شبهات ایجاد شده، تاکید بر برنامه‌ها وحدت بخش و تببین جایگاه رهبری و نقش مقام ولایت در پیروزی انقلاب از دیگر محورهای برنامه‌های دهه فجر امسال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha