تبریز میزبان مسابقات ملی مهارت شد

تبریز - ایرنا - معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری ۶ رشته از مسابقات ملی مهارت به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی حسین شهریور، در شورای عالی مهارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: مسابقات رشته های تراش سی.ان.سی، فرز سی.ان.سی، تهویه و تبرید، طلا و جواهرسازی، آجرچینی و کاشیکاری اسفند ماه امسال در تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی در حوزه مهارت آموزی خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار ماهر، تدوین استاندارد های آموزش شایستگی و ارزشیابی، سنجش صلاحیت حرفه ای و صدور گواهینامه مهارت و پروانه مهارت فنی و آموزش و مهارت آموزی توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی می باشد.

شهریور، با اشاره به گروه های هدف مهارت آموزی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: کارجویان، شاغلان بنگاه های اقتصادی، اتحادیه ها، اصناف، دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، روستائیان و عشایر ساکنان مناطق محروم، مرزی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، سربازان، زندانیان، مربیان دولتی و و غیر دولتی و افراد دارای معلولیت، معتادان بهبود یافته، آسیب دیدگان اجتماعی، زنان خانه دار، گروه های در معرض آسیب (زنان بی سرپرست و بد سرپرست،کودکان کار) و پناهندگان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه تحول در اقتصاد کشور، نیازمند تربیت نیروهای ماهر و متخصص است، افزود: بازار کار کشور، تشنه نیروی ماهر و دارای صلاحیت فنی و حرفه‌ای است.

شهریور، با اشاره به این که آذربایجان شرقی در تراز اول حوزه صنعت کشور قرار دارد، اظهار کرد: از مدیران بخش های دولتی و بنگاههای اقتصادی آذربایجان شرقی انتظار می رود با تشکیل مجمع خیران مهارتی، اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مسابقات ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در امر اشاعه آموزش های مهارتی یاری کنند.

مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۲ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha