نمایشگاه اینوتکس بهترین فرصت برای معرفی نوآوری ها، جذب سرمایه و کارآفرینی است

تهران- ایرنا- معاون فناوری پارک فناوری پردیس گفت: نمایشگاه چهار روزه اینوتکس در اردیهشت ماه ۱۴۰۲ بهترین فرصت برای نقش‌آفرینان حوزه زیست‌بوم نوآوری کشور به منظور معرفی نوآوری ها، جذب سرمایه و کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سیدعلی هزاوه روز یکشنبه در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۳ در سالن شیخ بهایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که با حضور مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس برگزار شد،‌ اظهار داشت: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ چندین استیج از جمله "اینوتکس‌پیچ" (رقابت استارت‌آپ‌ها)، "نکستیشن ۲۰۲۳" (فناوری‌های نوظهور و آینده فناوری‌ها)، "ریورس‌پیچ‌" (ارتباط فناوران و صنایع)، اینوتکس‌استیج را خواهیم داشت.

وی با اشاره به حضور ۴۰۰ شرکت در بخش نمایشگاهی رویداد اینوتکس افزود: نمایشگاه اینوتکس سعی داشته است نقش‌آفرینان زیست‌بوم را کنار یکدیگر جمع کند.

هزاوه خطاب به نوآوران و فناوران کشور گفت: اگر به‌دنبال یک فرصت چهار روزه برای مذاکره رودررو با مؤثرترین نقش‌آفرینان در زیست‌بوم هستید، اینتوکس با چندین هزار بازدیدکننده فرصت خوبی برای این مهم محسوب می شود. ضمن اینکه این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه و ارائه محتوای مناسب در موضوعات کارآفرینی و حکمرانی در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری است.

وی بخش نمایشگاهی و حضور غرفه‌های متعدد، برگزاری رویدادهای جانبی و همچنین بخش آن‌لاین را از بخش های اصلی نمایشگاه اینوتکس نام برد و افزود: در بخش نمایشگاهی که از غرفه‌های متعدد تشکیل شده است شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت‌های نوپا و استارتاپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری، منتورها و مشاوران، ‌دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، فضاهای کاری اشتراکی، بروکرهای فناوری و رسانه‌ها نقش‌آفرینی خواهند کرد و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می کنند.

معاون فناوری پارک فناوری پردیس بااشاره به حضور بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه یازدهم اینوتکس، پیش بینی کرد امسال تعداد غرفه‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بیشتر باشد.

وی همچنین در خصوص رویدادهای جانبی اینوتکس داوازدهم اظهار داشت:‌ هر کدام از بخش‌ها توسط یکی از فعالان همان حوزه در زیست‌بوم که از بخش خصوصی هستند طراحی و مدیریت می‌شود. در استیج‌های مختلفی از جمله "اینوتکس استیج" با موضوع زیست‌بوم و کارآفرینی و "نکستیشن ۲۰۲۳" با موضوع فناوری‌های نوظهور و آینده فناوری‌ها با سخنرانان این حوزه بحث‌های تخصصی خواهد شد و استیج حکمرانی با پرداختن به سیاست‌های بالادستی از آن جمله خواهد بود.

هزاوه همچنین با اشاره به برگزاری رویدادهایی به منظور ایجاد ارتباط زیست‌بوم نوآوی و فناوری با بخش صنعت کشور افزود: این رویداد تحت عنوان "ریورس‌پیچ‌"ها است که صنایع نیازهای خود را به منظور رفع برای شرکت‌های فناور، نوآور و استارت‌آپ مشخص و تشریح می کنند.

وی، همچنین از رویداد جذب سرمایه تحت عنوان "کافه سرمایه" به عنوان یکی دیگر از رویدادهای جانبی اینوتکس دوازدهم نام برد و افزود: در این رویداد و بر اساس فرایندی که قبل از رویداد خواهیم داشت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های نوپا و استارتاپی که علاقه‌مند جذب سرمایه و دارای ظرفیت لازم هستند از قبل شناسایی می شوند و براساس حوزه تخصصی خود با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار می کنند.

معاون فناوری پارک فناوری پردیس همچنین از اینوتکس‌پیچ" به عنوان یکی دیگر از بخش های جانبی دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس نام برد و افزود: البته این رویداد معمولاً چند ماه قبل از برگزاری نمایشگاه اینوتکس در سراسر کشور آغاز می شود و برندگان آن در رویداد اصلی اینوتکس، فینال را برگزار می‌کنند و برترین ها مشخص و تقدیر می شوند.

دوازدهمین ایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha