۷۲ گروه جهادی مشغول خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی هستند+فیلم

ارومیه - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ۷۲ گروه جهادی به استعداد ۲۳۰ جهادگر به منطقه زلزله‌زده خوی اعزام شده و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

سرهنگ پاسدار علی حیرانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای نیز در این شهرستان استقرار دارند تا خدمات لازم و مورد نیاز را به زلزله زدگان ارایه کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: با توجه به وقوع زلزله در ساعات پایانی شب اقدامات گروه‌های جهادی امروز و بعد از اذان صبح در این شهرستان آغاز شده و اسکان اولویت دارترین اقدام این گروه‌ها در مناطق زلزله زده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی شهرستان‌های سلماس، ارومیه و ناحیه بسیج دانشجویی هم اکنون در کنار گروه‌های خویی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: برپایی چادر و تهیه غذای گرم برای مردم از جمله اقداماتی است که در دست اجرا است.

سرهنگ حیرانی اضافه کرد: گروه‌های جهادی در مدارس و ورزشگاه‌ها مشغول برپایی چادر هستند تا با توجه به برودت هوا، شرایط اسکان مناسب برای زلزله زدگان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ روستای خوی درگیر زلزله هستند، یادآور شد: بافت فرسوده این شهرستان در این زلزله آسیب زیادی دیده و این یکی از مسایل جدی در بحث خدمات رسانی است.

بیشتر بخوانید:

۵۰۰ نیروی امدادی به خوی اعزام شد

تمامی زلزله زدگان باید در اماکن گرم اسکان یابند

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده گروه‌های جهادی استان در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای تسریع در خدمات رسانی به این شهرستان اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: این حادثه تاکنون ۸۱۶ مصدوم و سه نفر فوتی داشته است.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: در برخی روستاها که زیرساخت وجود نداشت، مجبور شدیم که چادرها را برپا کنیم که در این خصوص، تا صبح تیم‌های مربوطه در منطقه حضور داشته و خدمت رسانی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: برآورد اولیه این است که واحدهای مسکونی ۷۰ روستا از ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند که البته آسیب در مناطق شهری نسبت به ۲ زلزله قبل، بیشتر بوده و خسارت‌هایی در داخل شهر خوی و شهر فیرورق گزارش شده است.

استاندار آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۴۰ زمین لرزه پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی تاکنون نیز خبر داده و گفت: با توجه به ترس ایجاد شده در مردم که برخی از آنها را وادار به خروج از شهر کرده بود، به شهرستان‌های سلماس و ارومیه فرمان آماده باش داده شد تا در صورت لزوم موضوع اسکان اضطراری را در دستور کار داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha