۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85013290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ هزار قزوینی در نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از احداث ۶۴ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۴۸۷ متقاضی در این حوزه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۸۴ متقاضی در استان واجد شرایط شناخته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری خود اظهار کرد: اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین به طور جدی در دست اقدام قرار دارد و کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۹۱۷ فقره افتتاح حساب صورت گرفته اما واریزی متقاضیان تکمیل نیست، افزود: در استان قزوین ۲۴ شهر دارای طرح جامع و تفصیلی است و شهرهای عصمت آباد، قشلاق و ضیاآباد که از ۲ سال گذشته به شهر تبدیل شده‌اند نیز دارای طرح هادی هستند.

وی به آماده شدن و ابلاغ طرح تفصیلی شهر اقبالیه از سوی استانداری اشاره و یادآور شد: طرح تفصیلی شهرهای بویین زهرا و قزوین نیز تایید و در مرحله ابلاغ بوده و الحاق محدوده شهرهای بویین زهرا، آبگرم، ضیاآباد و خرمدشت برای احداث پروژه نهضت ملی مسکن نیز توسط استانداری به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ شد.

هاشمی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر محمدیه و بازنگری طرح جامع تاکستان، طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال کنار گذر قزوین، طرح تفصیلی شهر ضیاآباد و همچنین مطالعات پایلوت کشوری زیست معیشتی این استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: همچنین مسجد شهر مهرگان را قالب تملک دارایی دستگاه‌های دولتی در اوایل فروردین ماه سال جاری تکمیل و به بهره‌بردار تحویل داده شد، عملیات ساخت بازارچه مهرگان به مساحت یک هزار و ۵۳۷ متر مربع و ساخت هشت واحد تجاری شهر محمدیه انجام و همچنین پایگاه بهداشتی قزوین از پروژه‌های بازآفرینی با ۲۴۰ متر مربع، اجرا و تحویل دانشگاه علوم پزشکی‌ شد.

هاشمی اضافه کرد: اجرای بخشی از اسکلت مصلی شهر تاکستان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و بهسازی معابر هادی آباد قزوین با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های اجرایی در سال جاری است و احداث سردخانه پلاسمای خون قزوین و احداث خانه فرهنگ آوج نیز در دست اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha