۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85013686
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تحول در گردشگری همدان با کمک رسانه

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85013686
تحول در گردشگری همدان با کمک رسانه

همدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان یکی از رویکردهای حوزه گردشگری استان را توجه به ظرفیت رسانه ها دانست و گفت: تحقق این مهم نیازمند ارتباط تنگاتنگ حوزه گردشگری با رسانه ها است.

محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان با اشاره به اینکه بناها، بافت ها و آثار ملی به دلیل ناآگاهی مردم آسیب می بیند اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت رسانه ها باید به عموم مردم آگاهی لازم داده شود و همه افراد برای صیانت از این آثار ارزشمند تلاش کنند.

وی ادامه داد: حفظ آثار تاریخی استان همدان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن که از سابقه تاریخی بی نظیری برخوردار است باید از دغدغه ها و اولویت های همه دستگاه‌ها، نهادها، مسئولان و مردم باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، نگهداری از میراث فرهنگی و تاریخی استان و انتقال آن به نسل آینده را ضرورری برشمرد و افزود: ما وظیفه داریم میراث فرهنگی گذشتگان را حفظ کنیم و به نسل آینده به عنوان فرهنگ و تاریخ انتقال دهیم.

معصوم علیزاده با تاکید بر اینکه آشنایی مردم با میراث فرهنگی موجب حفظ آنها می شود، آموزش، معرفی و آگاه کردن نسل های مختلف نسبت به ارزش های میراث فرهنگی بهترین راه برای حفظ بناها و محوطه های تاریخی اعلام کرد.

وی افزود: بی توجهی به حوزه میراث فرهنگی به آثار فرهنگی ما آسیب می‌زند و عدم آشنایی موجب می‌شود که ما آثار فرهنگی را به عنوان سرمایه نبینیم و به آنها آسیب بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه دعوت از گردشگران نه تنها موجب و بهره مندی و آشنایی مردم با مناطق گردشگری، جاذبه های طبیعی و انسان‌ساز استان می شود بلکه پویایی اقتصاد استان را در پی دارد.

تحول در گردشگری همدان با کمک رسانه

معصوم علیزاده با اشاره به ثبت جهانی شهر ملایر به عنوان شهر مبلمان و منبت و لالجین به عنوان شهر سفال تصریح کرد: ثبت این ۲ نشان جهانی صنایع دستی موجب رونق گردشگری و صنایع دستی این استان شده است.

برگزاری جشنواره زمستانی از ٢۴ بهمن

وی از برگزاری سیزدهمین جشنواره زمستانی از ٢۴ بهمن تا ۱۷ اسفندماه در همدان خبر داد و گفت: در جشنواره زمستانی امسال هر مرکز شهرستان می‌تواند برنامه مختص شهرستان خود را داشته باشد.

معصوم علیزاده با بیان اینکه در این ایام با توجه به همزمانی جشنواره با اعیاد شعبانیه می‌توان جو شهر را تغییر داد ابراز امیدواری کرد: جشنواره زمستانی به عنوان یک برنامه تقویمی برگزار شود.

وی تاکید کرد: گردشگری همدان به‌شدت نیازمند حمایت است، زیرا گردشگری در همدان فصلی شده و در نیمه دوم سال تعطیل است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha