روش تعیین میزان دارایی‌هایی معاف از مالیات به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشت

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، تعیین میزان دارایی‌هایی مانند املاک، طلا و خودرو افراد حقیقی و حقوقی را که معاف از مالیات هستند، برای رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی برگشت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا در جلسه علنی روز دوشنبه - ۱۰ بهمن - مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار قرار گرفت و مواد ۱۲ و ۱۳ آن به دلیل ابهام به کمیسیون اقتصادی بازگشت.

در بررسی ماده ۱۲ در صحن مجلس، ابتدا پیشنهاد حذف ماده ۱۲ مطرح شد که در ادامه علیرضا سلیمی نماینده محلات طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی اخطاری مبنی بر ابهام داشتن این ماده مطرح کرد که اخطار به رای گذاشته شد و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت. در ادامه با نظر عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، این ماده به دلیل ابهام و برای اصلاح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

همچنین ماده ۱۳ این طرح که درباره مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های و معافیت مالیاتی میزان برخی از دارایی‌ها مانند املاک، طلا و خودرو است در دستور کار قرار گرفت ولی به دلیل ابهام و برای اصلاح آن به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha