۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85013794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید پاکستان بر وحدت جهانی برای مبارزه با اسلام‌هراسی

تهران - ایرنا - نخست وزیر پاکستان وحدت جهانی برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توهین‌های‌ مکرر به مقدسات مسلمانان در غرب، ما را رنجیده خاطر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «شهباز شریف» طی پیامی در واکنش به تکرار اقدام شیطانی هتاکی به قرآن کریم در دانمارک این عمل شنیع را محکوم کرد.

وی افزود: ما از توهین های مکرر به قرآن کریم در اروپا رنجیده خاطر هستیم و این اقدام باید از سوی جهانِ متمدن محکوم شود.

نخست وزیر پاکستان گفت که تکرار این اقدامات توهین آمیز بر این نیاز فوری تاکید دارد ‌که مقابله با اسلام‌هراسی وحدت جهانی را می‌طلبد.

هفته گذشته در شهرهای مختلف پاکستان مردم پس از اقامه نماز جمعه علیه تشدید اسلام ستیزی در اروپا تظاهرات کرده و هتاکی پیاپی نیروهای افراطی غرب به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و بی حرمتی به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.

نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان نیز همزمان با تصویب قطعنامه‌هایی در محکومیت تکرار اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی، از دولت اسلام‌آباد خواستند تا با احضار فوری سفرای سوئد و هلند اعتراض مردم پاکستان به جنایات اخیر ضداسلامی را منتقل کند.

روزهای اخیر وزارت امور خارجه پاکستان اهانت به قرآن کریم در سوئد، هلند و دانمارک را قویا محکوم و اعلام کرد: بدون شک اینگونه اقدامات اسلام‌هراسانه یک جنایت تحریک آمیز به بهانه آزادی بیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha