قانونگذار آمریکایی: در مدیریت اسناد محرمانه با «مشکلی نظام‌مند» مواجه‌ایم

تهران-ایرنا- رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مدیریت اسناد محرمانه در کشورش را نادرست خواند و اذعان کرد: در مدیریت این اسناد با «مشکلی نظام‌مند» در بالاترین سطوح دولتی مواجه هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اظهارات ترنر در واکنش به کشف اسناد محرمانه در املاک خصوصی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و مایک پنس معاون وی مطرح شده است.

این جمهوریخواه ایالت اوهایوی آمریکا اظهار داشت، وی «نمی تواند وضعیتی را تصور کند» که سیاستمداران به اسناد محرمانه در خارج از اماکن دولتی امن خود نیاز داشته باشند.

ترنر در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز اظهار داشت: این موضوع واقعا عجیب است، زیرا مشکلی نظام‌مند در مدیریت نادرست اسناد در دفاتر رئیس جمهوری و معاون وی را نشان می دهد. قابل تصور نیست که کسی فکر کند می تواند این اسناد را در منزل شخصی خود داشته باشد.

این نماینده جمهوریخواه همچنین از فقدان شفافیت در وزارت دادگستری آمریکا درخصوص محتوای اسناد محرمانه کشف شده از اقامتگاه بایدن بشدت انتقاد کرد.

اعضای کمیته های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا خواستار گزارش‌دهی درباره محتوای این اسناد به منظور ارزیابی آسیب احتمالی به امنیت ملی هستند.

در این خصوص، ترنر پیشنهاد داد که مریک گارلند، دادستان کل آمریکا احضاریه ای را از طرف کنگره برای کسب اطلاعات مربوطه صادر کند.

وی گفت: آنها نمی توانند ادعا کنند که طبق قانون اساسی یا اساسنامه، در حال تحقیقات هستند و بنابراین نمی توانند اطلاعات را در اختیار کنگره قرار دهند. من فکر می کنم که این پنهان‌کاری ها فقط نگرانی ها را در خصوص آنچه که از کنگره مخفی می کنند، افزایش می دهد.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و مجالس نمایندگان و سنای کنگره از این موضوع حمایت خواهند کرد که دادستان کل آمریکا این اطلاعات را در اختیار قرار دهد تا ما بتوانیم آنچه را که اتفاق افتاده و محتوای این اسناد را بررسی کنیم و به این ترتیب کنگره اقدامات لازم را برای حفظ اسناد محرمانه آمریکا انجام دهد.

به گزارش ایرنا، تحقیق در مورد خانواده بایدن و معاملات تجاری آنها در کانون توجه جمهوری خواهان قرار دارد.

کشف اسناد محرمانه در منزل و محل کار جو بایدن باعث شده که سناتور جمهوریخواه تد کروز از ایالت تگزاس آمریکا نیز از پلیس فدرال درخواست کند که خانه هانتر بایدن پسر رئیس جمهور را نیز برای یافتن اسناد محرمانه احتمالی جستجو کند.

جمهوری‌خواهان سیاست دولت بایدن را به دلیل جنجال در مورد نحوه برخورد با کشف بیش از ۳۰۰ سند محرمانه در اقامتگاه و باشگاه ترامپ و کشف اسناد محرمانه در دفتر و خانه بایدن، تزویرآمیز توصیف می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha