شور و نشاط اجتماعی اولویت برنامه‌های دهه فجر در کردستان است

سنندج- ایرنا- رییس حوزه هنری کردستان با تاکید برتلاش برای مردمی برگزار کردن برنامه‌‎های دهه فجر امسال، گفت: شور و نشاط اجتماعی در اولویت برگزاری برنامه‌های امسال در استان است.

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران استان در سنندج با تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجراستان اظهار کرد: در جشن‌های امسال با توجه به کیفی بودن برنامه‌ها و بهره مندی و بکارگیری از امکانات و توانمندی‌های ادارات و نهادهای مختلف، تلاش شده است تا در ارائه برنامه‌هاضمن توجه به افزایش شور و نشاط اجتماعی،استفاده بهینه از امکانات نیز مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان پیش‌بینی شده است، گفت: شاخص‌ترین برنامه که با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و حوزه هنری استان و همراهی صدا وسیما برنامه ریزی شده است اکران همزمان چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از ۱۷ تا ۲۳ بهمن در۲ سالن شماره یک و ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج است.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: افتتاح ۲سالن سینمایی در "سرای محله نایسر"با استانداردهای روز سینمایی توسط حوزه هنری و افتتاح موزه حمام حاج صالح در سقز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام دهه فجر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی به برگزاری مسابقه‌های فرهنگی وهنری مختلف نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، جایزه شهیده فاطمه اسدی در کامیاران، برگزاری دومین همایش منطقه ای "مرد میدان"، برگزاری اردوی عکاسی به منطقه اورامانات، اهدای کتاب به متولدین ۱۲ و ۲۲ بهمن توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌ها است.

مرادی با توجه به همزمانی ایام دهه مبارکه فجر با میلاد حضرت امیر المومنین (ع) و ایام اعتکاف اظهار کرد: برگزای محفل انس با قرآن در ۴۴ کانون فرهنگی وهنری شهر و روستا، جشن "سه ربه رزی نیشتمان"، تجلیل و قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران، معرفی وتجلیل از هنرمندان و نویسندگان تأثیرگذار در عرصه هنر انقلاب در کنار جشن "کتاب سال" استان کردستان و جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجرتوسط سازمان بسیج هنرمندان ، حوزه هنری و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

رییس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجردر استان کردستان در ادامه به برنامه‌های متناسب با دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ۱۶ برنامه توسط اداره آموزش و پرورش دراین ایام در نظر گرفته شده است از جمله آنها می توان به برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب با موضوع استکبار ستیزی، پویش فرهنگی " تکیه گاه امن" ویژه دانش آموزان متوسطه، برگزاری دومین جشنواره فرهنگی وهنری خط سرخ سردار ویژه فرهنگیان، مسابقه کتابخوانی کتاب" صعود ۴۰ ساله" ویژه فرهنگیان و کتاب" دکل" ویژه دانش آموزان و برگزاری اردوی "راهیان پیشرفت" با اعزام ۱۵۰۰ دانش آموز متوسطه دوم به مناطق مختلف استان اشاره کرد.

وی به برنامه‌ریزی گسترده صدا وسیما هم اشاره کرد و گفت: تولید برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی از جمله ۱۰ نمایش رادیویی، موسیقی و ویژه برنامه‌های هنری وفرهنگی از جمله این برنامه ها است.

مرادی آذین بندی و نور افشانی فضای شهرهای استان توسط شهرداری ها، برگزاری مسابقه ورزشی در تواحی منفصل شهری و حاشیه شهرها وبرگزاری سومین جشنواره موسیقی خانقاهی به صورت غیررقابتی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و گفت: تلاش می شود در کنار برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری خدمات صورت گرفته نظام در استان کردستان در بخش های مختلف درراستای افزایش آگاهی عموم جامعه بیان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha