۱۱۶ واحد صنعتی گلستان در دهه فجر به شبکه گاز کشور وصل می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در دهه فجر سال جاری تعداد ۱۱۶ واحد صنعتی در سطح این استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی طالبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همچنین در این ایام ۱۲۸ پروژه داریم که گازرسانی در ۱۱ روستای گنبدکاووس، گالیکش و آزادشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ روستای شهرستان گالیکش شاهد آغاز عملیات گازرسانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۲ پروژه زیرساختی برای تغذیه و رینگ گازرسانی شمال استان هم در این ایام خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در دهه فجر امسال هزار و ۱۰۵ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

طالبی افزود: در مجموع برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان اجرای پروژه‌های گازکشی در سطح استان ۱۰۴ درصد پیشرفت دارد و در حوزه انشعابات ۷۵ درصد و مشترکین ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات گازرسانی به صنایع در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۹ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی گلستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین گاز در گلستان ۶۳۹ هزار و ۶۷ نفر که شامل ۶۴۱ هزار خانوار گلستانی است، خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه سال آینده تمام روستاهای استان که قابلیت گازکشی دارند، از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در استان ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بوده که ۱۲ میلیون مترمکعب آن توسط مشترکین خانگی مصرف شده باشد.

طالبی یادآور شد: در زمان مشکلات افت فشار گاز در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ دی ماه از سوی این شرکت به ۱۴ هزار تماس مشترکان از طریق سامانه ۱۹۴ پاسخ داده شد که ضمن انجام عملیات امدادرسانی، گاز ۶ هزار و ۹۳ مشترک خانگی از طریق امداد گاز گلستان وصل شد.

وی تصریح کرد: در ایام به وجود آمده مشکل گاز برای مردم استان گلستان، بیش از هزار و ۶۰۰ عدد لوازم گرمایشی از استان‌های دیگر به این استان ارسال شد که این حرکت نشان از همراهی و نوعدوستی مردم سایر مناطق کشور در زمان حوادث و بحران‌ها نسبت به مناطق حادثه‌دیده دارد.

وی گفت: با توجه به مدیریتی خوبی که در این استان برقرار شده بود و گاز هیچ مشترکی قطع نشده بود این تعداد بخاری برای کمک به مردم زلزله‌زده «خوی» از سوی مردم استان ارسال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha