مرکز درمانی ارتش در رازوجرگلان به علوم پزشکی خراسان‌شمالی واگذار شد

بجنورد- ایرنا- ریس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با هم‌افزایی مدیران دستگاه های اجرایی استان و امضای تفاهم‌نامه، مرکز درمانی ارتش در راز و جرگلان به علوم پزشکی استان واگذار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیدجواد پورنقی اظهار کرد: با واگذاری کامل مرکز درمانی ارتش در راز و جرگلان به دانشگاه علوم پزشکی استان به زودی خدمات بهداشتی و درمانی متناسب با ظرفیت این مرکز به مردم منطقه ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین ارتش و وزارت بهداشت گفت: همزمان مجوز جذب نیروهای انسانی مورد نیاز مرکز نیز دریافت شده و اقداماتی برای تسریع جذب نیروها و شروع بکار آنان در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مرکز درمانی ارتش ۷۰۰ متر مربع فضا دارد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان نیز که پروژه آن حدود ۱۰ سال مسکوت باقی مانده بود، آغاز شده است.

پورنقی افزود: با مجموعه این اقدامات شاهد ارتقای شاخص‌ها و تحقق عدالت در سلامت که شعار وزارت بهداشت است در منطقه مرزی و محروم راز و جرگلان خواهیم بود.

شهرستان راز و جرگلان با ۶۲ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha