خانه جوان شهرکرد در صورت تامین تجهیزات آماده بهره‌برداری است

شهرکرد-ایرنا-معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صورت تامین تجهیزات خانه جوانان شهرکرد برای بهره‌برداری آماده می‌شود و گفت: خانه جوان بروجن نیز تا آخر سال فعال می‌شود و خانه جوان لردگان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طهماسب شیروانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه جوان شهرکرد در خیابان فردوسی شمالی در چهارطبقه احداث شده است و تنها تجهیز آن باقی مانده است و در صورت تامین به موقع این ساختمان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: خانه جوان بروجن نیز تا پایان سالجاری در یک مکان استیجاری در این شهر فعال می‌شود و عملیات ساخت خانه جوان شهرستان بروجن در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خانه جوان لردگان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اداره کل ورزش و جوانان پیگیر تکمیل این پروژه است و امید است این خانه‌های جوان شیرینی دولت برای جوانان استان باشند.

شیروانی تاکید کرد: احداث خانه‌های جوان یکی از مهمترین ماموریت‌های اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری همسو با سیاست‌های کلان ملی برای جوانان است که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مسوولان شهرستانی دنبال می‌شود.

وی افزود:خانه های جوان در تامین مکانی برای اوقات فراغت و افزایش سرانه فرهنگی کارآمد بوده‌اند و با توجه به اینکه مراکز تفریحی و فرهنگی سرانه کمی در برخی از شهرها دارند احداث این خانه‌ها به افزایش این سطح کمک خواهد کرد.

مسوول امور جوانان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:راه‌اندازی مراکزی مانند خانه‌های جوان شرایط را برای تبادل نظر وارتباط بین جوانان و مسوولان فراهم می‌کند و باعث می‌شود این گروه سنی در جامعه نقش فعال‌تری را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: در صورت تامین تجهیزات پس از افتتاح خانه جوان شهرکرد در ایام دهه فجر ،سایر شهرستان‌های استان نیز با رعایت اولویت‌های جمعیتی و زیرساختی صاحب خانه جوان خواهند شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ماموریت خانه‌های جوان ایجاد فضایی سرشار از شور، نشاط و امید برای جوانان است که با رویکرد دولت مردمی سیزدهم یعنی جوانگرایی و عدالت محوری در تطابق است.

شیروانی ادامه داد: احداث خانه‌های جوان در چهارمحال و بختیاری به افزایش سرانه فراغتی جوانان کمک خواهد کرد و محفلی برای گردهمایی‌ها و نشست‌های جوانان خواهد بود و مدیریت این مجموعه‌ها نیز غیردولتی و بر عهده سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد.

وی گفت: سپردن مدیریت خانه‌های جوان به سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن ها یک فرصت مناسب دیگر برای میدان‌دهی به جوانان دست‌کم برای تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های خود است که با رویکرد دولت سیزدهم منطبق است و جوان‌گرایی به‌ویژه درحوزه مدیریتی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است و در دولت سیزدهم شاهد هستیم سن مدیریتی در چهارمحال و بختیاری ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش یافته است.

وی یادآور شد: پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات منطقی جوانان، زمینه‌ساز بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت‌های آنها است و این مهم از عوامل موفقیت کشور بحساب می آی

شیروانی افزود: هم‌اینک حدود ۷۰ سازمان مردم‌نهاد (سمن) زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند و با هدایت و تامین زیرساخت‌ها در تاسیس سمن‌های جوانان و احداث سمن سراهای جوانان و خانه‌های جوان نقش جوانان در جامعه پررنگ‌تر می شود.

۲۰۰ برنامه حوزه ورزش و جوانان به مناسبت دهه فجر در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در حوزه ورزش و جوانان به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

موعود بنیادی‌فرد ادامه داد: رژه خودروهای کلاسیک در در ۱۲ بهمن، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت، صعود سراسری کوهنوردان به قلل مرتفع استان، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار مطهر شهدا، همایش بزرگ ورزش‌های همگانی (جشنواره ورزشی فجر)، برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری هیات باستانی بخشی از جمله این برنامه‌هاست.

وی یادآور شد: تجلیل از قهرمانان ورزشی، کلنگ‌زنی چند پروژه ورزشی و برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرهای مختلف استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: در هفته بصیرت و مقاومت امسال نیز بیش از ۱۹۶ برنامه محوری توسط اداره کل ورزش و جوانان، ادارات شهرستان‌ها و نمایندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای اُستان فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha