راه اندازی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی خمین هدفگذاری شد

خمین – ایرنا – سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین گفت: راه اندازی رشته پزشکی در این دانشکده هدفگذاری شد و تبدیل دانشکده خمین به دانشگاه از اهداف آتی این مرکز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «حیدر فراهانی» عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران خمین، افزود: افزودن رشته پزشکی به رشته‌های دانشکده علوم پزشکی خمین بستر حضور اساتید بالینی به عنوان هیات علمی را در این شهرستان فراهم و مشکلات پزشکان طرحی را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: تحقق این امر مهم نیازمند طی مراحل مختلف نظیر توجیه سازمان برنامه و بودجه و فراخوان عضو هیات علمی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین با اشاره به اینکه اولویت استخدام در این دانشکده نیروهای بومی است، ادامه داد: جذب ۲۵ بهورز در این دانشکده در دستور کار است و ۱۱ نفر از این افراد به اورژانس پیش‌بیمارستانی اختصاص می‌یابند.

فراهانی اظهار داشت: ۱۲ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های اطفال، زنان، قلب، ارتوپدی، پوست و رادیولوژی امسال به حوزه درمان خمین افزوده شدند.

وی گفت: به منظور ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان خمین، ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی بخشنامه‌ها در شهرستان‌ها امکان اجرای کامل ندارد، افزود: نوشتن نسخه الکترونیکی در ۲ منطقه خمین به دلیل اینکه در نقطه کور قرار دارند، امکان پذیر نیست.

فراهانی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) خمین به عنوان بیمارستان منتخب زایمان بی درد در سطح کشور معرفی شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰ پرونده دارای بیماری خاص در خمین امسال به بانک‌های عامل برای دریافت وام معرفی شدند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین تاکید کرد: بیمارستان در حال ساخت حضرت فاطمه (س)، بیمارستان دوم خمین است و جایگزین مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) این شهرستان نیست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی خمین نیز در این نشست گفت: ۲۲ هزار و ۱۹۸ تماس تلفنی از ابتدای سال جاری تاکنون با این مرکز برقرار شد.

« اسماعیل تیرانی» ادامه داد: چهار هزار و ۲۱۵ ماموریت از سوی اورژانس خمین از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.

وی افزود: یکهزار و ۹۵۷ مشاوره تلفنی به شهروندان خمین در این مدت ارائه شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی خمین با اشاره به اینکه ۶ درصد از تماس‌ها با این مرکز مزاحم تلفنی است، گفت: مزاحمت‌های تلفنی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار درصد کاهش یافته است.

تیرانی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۵۷۴ اعزام با آمبولانس و ۱۰ پرواز برای انتقال مصدومان به مراکز تخصصی، امسال در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: زمان حضور اورژانس در ماموریت‌های شهری و جاده‌ای در سطح کشور به ترتیب ۹ و ۱۴ دقیقه است و این زمان در خمین هفت و ۱۲ دقیقه است.

تیرانی، میزان رضایتمندی از اورژانس خمین را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۲پد بالگرد نیمه استاندارد برای انتقال هوایی مصدومان در شهرستان وجود دارد .
وی اظهار داشت: برای ساخت استاندارد، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و یکی از واحدهای صنعتی خمین، تامین بخشی از این هزینه را متعهد شده است و انتظار می‌رود خیران نیز در این حوزه بخش بهداشت و درمان شهرستان را کمک کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی خمین یادآور شد: ۵۳۹ مورد اعزام از خمین به مراکز درمانی تخصصی دیگر مناطق کشور در سال جاری انجام شده است.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک مرکز درمانی و بستری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha