مراسم اعتکاف امسال فرصت مناسبی برای جهاد تبیین درباره انقلاب است

اصفهان - ایرنا - معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: مراسم اعتکاف در سال جاری با توجه به مقارن شدن آن با ایام دهه فجر، فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و روشنگری درباره انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمن در چند ماه اخیر برای دانشگاه‌های کشورمان، برنامه ریزی و هزینه کرد تا چهره ضد دین و ضد انقلاب از آنها مخابره کند اما برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، آب پاکی بر این نقشه های پلید دشمن است.

وی اظهار داشت: عده ای تصور می‌کردند که جوانان ما نسبت به دین بی توجه هستند اما فضای معنوی اعتکاف و استقبال جوانان و دانشجویان از آن، خلاف این موضوع را ثابت می کند.

حجت الاسلام صادقی گفت: مراسم اعتکاف امسال در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان به‌عنوان بزرگترین اعتکاف دانشجویی استان و از بزرگترین اعتکاف های دانشجویی کشور و با سابقه ۲۰ ساله در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن جاری برگزار می شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه محورهای این مراسم، معرفتی، معنوی و تبیینی است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری آن، آرامش معنوی در فصل بندگی ماه های رجب، شعبان و رمضان در فضای دانشگاه‌ها حاکم شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، هنر، فرهنگیان، پیام نور، علمی و کاربردی و غیر انتفاعی می‌توانند در مراسم اعتکاف دانشگاه اصفهان شرکت کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان و دانشگاه علوم پزشکی نیز این مراسم را در مکان‌های دیگری برگزار می کنند.

وی، مهلت ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف این دانشگاه اصفهان را تا روز چهاردهم بهمن‌ اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان برای حضور در این مراسم ثبت نام کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه برنامه‌های این مراسم در دانشگاه متناسب با روحیه دانشجویی تدارک دیده شده است، اظهار داشت: انس با قرآن، نهج ابلاغه و صحیفه سجادیه و آشنایی با سیره رفتاری آیت الله ناصری از جمله برنامه های این مراسم است.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha