۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85015477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله سوم طرح ملی "یاس" در کردستان آغاز شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85015477
مرحله سوم طرح ملی "یاس" در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: مرحله سوم طرح ملی "یاس" (یاران آسیب‌ستیز) با هدف ارتقای تاب‌آوری در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز سه شنبه در نشست تخصصی طرح مشترک یاس در سنندج اظهار کرد: این طرح با هدف توانمندسازی بخشی از جامعه تحت حمایت کمیته امداد و ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در بحث امدادرسانی و آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: طرح ملی یاس با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر به منظور ارائه آموزش بانوان تحت حمایت کمیته امداد در مورد شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در طرح اولیه که شامل بانوان ۳۰ تا ۴۰ سال است، تاکنون ۳۰۰ نفر از آنان تحت پوشش آموزش های امدادی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند.

جلالی ادامه داد: هدف ما این است با برنامه ریزی و تعامل بین هلال احمر و کمیته امداد، خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهیم، ضمن اینکه خدمات با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال در جامعه شهری و روستایی در راستای آموزش های امدادی، توانمندسازی افراد و جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم جمعیت هلال احمر افزایش تاب آوری مردم جامعه بوده و در راستای اجرای این مهم، با تمام توان اقدام خواهد شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان هم گفت: در طرح یاس تاکنون ۱۰ کلاس امدادی شامل کمک های اولیه، مخاطرات و پایه داوطلبی و ۱۵ کلاس غیر امدادی اعم از آسیب های اجتماعی، مشاوره گروهی، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از مواد مخدر برگزار شده است که می توان از ظرفیت بانوان آموزش دیده نیز برای ارائه آموزش در سطح محلات و در بین اعضای خانواده استفاده کرد.

بابک قنبری افزود: طرح ملی یاس فرصت خوبی برای نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و امدادی است و مایه آرامش و نشاط خواهد بود.

وی ادامه داد: بانوان آموزش دیده به عنوان مسوولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها در حوزه ترویج آموزش های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث آموزش دیده، سازماندهی شده و به کارگیری می‌شوند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در حوزه جوانان و در بخش داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha