۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85016100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده فرانسوی: مکرون کشور را به سوی دیکتاتوری می برد

تهران-ایرنا- یک نماینده فرانسه با انتقاد از سیاست های رییس جمهوری این کشور در خصوص قانون کار تاکید کرد که این سیاست ها، فرانسه را به سوی دیکتاتوری سوق می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آندی کیربرات»، نماینده مجمع ملی فرانسه در گفت وگو با شبکه المیادین افزود که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه قانون کار این کشور را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: سیاست مکرون در تضاد با دموکراسی است، او قوانین مجمع ملی را زیرپا گذاشته و فرانسه را به سوی دیکتاتوری سوق می دهد.

این نماینده فرانسوی اضافه کرد که در سایه تحرکات که اکنون در خیابان ها شاهد آن هستیم، پارلمان باید برای مقابله با قانون افزایش سن بازنشستگی تلاش کند.

وی گفت: اعتصاب عمومی در فرانسه فراگیر شده و اعتراضات خیابانی ادامه دارد، اگر تظاهرات منجر به از بین بردن این قانون نشود، شکست اساسی آن در انتخابات ریاست جمهوری آتی حتمی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، کارگران اعتصابی فرانسه روز گذشته (سه شنبه) در دومین روز اعتراض سراسری به طرح مکرون برای طولانی کردن دوره کار پیش از بازنشستگی، در تحویل فرآورده ها و سوخت پالایشگاه ها، حمل و نقل همگانی و فعالیت مراکز آموزشی، اختلال ایجاد کردند.

شمار زیادی از شهروندان فرانسه برای محکوم کردن اصلاحات پیشنهادی که بالا بردن سن بازنشستگی به میزان ۲ سال و رساندن آن به ۶۴ سال را در برمی گیرد، به راهپیمایی در شهرهای این کشور پرداخته اند.

این طرح مکرون آزمونی برای توانایی وی برای اجرای تغییرات مورد نظرش در حالی است که اکثریت را در مجلس کشورش از دست داده است.

در پی اعتصاب در شبکه های راه آهن فرانسه، از هر سه قطار پرسرعت تی جی وی، تنها یک قطار فعال بود که این میزان در قطارهای محلی و منطقه ای حتی از این هم کمتر بود.

خدمات دهی در متروی پاریس نیز دچار بی نظمی شده است.

اتحادیه های کارگری فرانسه که برای تثیبت قدرت و نفوذ خود تلاش می کنند، با توجه به تجربه موفقیت آمیز پیشین در ماه ژانویه و حضور بیش از یک میلیون شهروند در خیابان ها در پاسخ به فراخوان آنان، از شهروندان درخواست کرده اند که در گروه های بزرگ در تظاهرات کنونی نیز حضور یابند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha