فرمانده سپاه شهدا: امام خمینی (ره) فرهنگ دفاع از مستضعفین را نهادینه کردند

ارومیه - ایرنا - فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: ورود امام خمینی (ره) به کشور در ۱۲ بهمن ۵۷ کلید حکمرانی دین در کشور و فرهنگ سازی برای دفاع از مستضعفین و نهادینه کردن این تفکر در جهان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حبیب شهسواری روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد نور الزهرای شهر ارومیه افزود: ۱۲ بهمن یادآور یک اتفاق بزرگ تاریخی و جریان ساز برای حکمرانی دین در جهان است.

وی اظهار کرد: ما و همه دین داران و آزادیخواهان عالم مدیون امام خمینی(ره) و شهیدانی هستیم که برای به ثمر نشستن آرمان‌های انقلاب جانفشانی کردند.

سردار شهسواری ادامه داد: زندگی زیر پرچم انقلاب اسلامی افتخاری است که در سایه جانفشانی شهدا و ایستادگی و مقاومت مردم ایران به عنوان پشتوانه‌های اصلی نظام برای ما حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ بهمن ماه روز تاریخی برای حکمرانی دین بود، اضافه کرد: پیش از آن، دین را در کنج مساجد و خانه‌ها محصور می‌دانستند ولی امام (ره) با رهبری داهیانه خود موجب شد تا همه مجاهدت‌ها و جانبازی‌ها به ثمر بنشیند و در این زمینه یک پیروزی بزرگ حاصل شود.

فرمانده سپاه شهدا: امام خمینی (ره) فرهنگ دفاع از مستضعفین را نهادینه کردند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی یاداور شد: با رهبری ایشان آرمان‌های انبیا، اوصیا و شهدا محقق شد و به هدف مقدس‌شان رسیدند و دینداری در جامعه ساری و جاری شد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی پایان سلطه مستکبران برملت ایران بود و مردم با همت خود توانستند به این طریق دست ظالمان را از کشورمان کوتاه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در آیین استانی نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی گفت: عامل اصلی پیروزی انقلاب و رخت بندی استبداد از میهن، وحدت و انسجام ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود.

علی مطهری اظهار کرد: رشادت‌های جوانان در سال ۱۳۵۷ و پیش از آن برای سرنگونی رژیم طاغوت و پیروزی بر مستکبران باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

وی افزود: دستاوردهای معنوی نظام اسلامی از جمله استقلال و آزادی سیاسی از جمله مهمترین مواردیست که معلمان و فرهنگیان در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار دهند.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاون استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی در مدرسه شاهد دخترانه نور الزهرای ارومیه برگزار شد، زنگ انقلاب نواخته شد و برنامه‌های شاد فرهنگی نیز برای دانش آموزان اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha