سامانه‌های توزیع کالا در خراسان جنوبی نیاز به تقویت دارد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: توزیع گوشت و سایر اقلام اساسی از طریق سامانه‌ها و تحویل در منزل طرح خوبی است اما باید ضمن بررسی و رفع مشکلات موجود، نسبت به تقویت این سامانه‌ها اقدام شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به ایرادات وارده بر روند توزیع گوشت افزود: تسریع در فرآیند توزیع تا تحویل سفارش‌ها مورد تاکید است و ضرورت دارد بازه زمانی ثبت سفارش تا تحویل کالا به مشتری کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه خروجی مصوبات کارگروه تنظیم بازار باید برای مردم مشهود باشد گفت: مصوبات کارگروه تنظیم بازار لازم‌الاجراست و تمامی دستگاه‌های عضو باید در اجرای مصوبات اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی به نقش دستگاه‌های نظارتی در مدیریت بازار اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی نباید فقط گزارش‌دهنده باشند بلکه پیگیری برای به سرانجام رسیدن مصوبات نیز از انتظارات ما از دستگاه‌های نظارتی است.

وی تاکید کرد: درخصوص مصوباتی که در روند اجرا نیاز به اصلاح دارند، لازم است دستگاه‌های تخصصی پیشنهادات خود را به کارگروه ارائه کنند تا به خروجی مناسبی برسیم.

اشرفی گفت: جلسات کارگروه تنطیم بازار از مهمترین کمیته‌های اقتصادی است و ارتباط بسیار مستقیم با معیشت و سفره مردم دارد.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، بر ضرورت نظارت‌های مستمر و ویژه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزایش مکان‌های توزیع گوشت در استان را ضروری دانست و گفت: ظرفیت‌های لازم برای ذخیره‌سازی مرغ نیز باید ایجاد شود.

وی درباره خروج دام زنده از خراسان جنوبی متذکر شد: در این زمینه، اولویت بر تامین نیاز بازار استان است و سپس خروج دام باید به‌صورت لاشه و با تاییدیه کشتارگاه صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha