مهار قدرت در تاثیرگذاری بر منطقه و جهان هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران است

ساری - ایرنا - مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور، مهار قدرت در تاثیرگذاری بر کشورهای منطقه و جهان، بی‌ثبات کردن کشورهای منطقه و بروز اغتشاشات را از جمله اهداف راهبردی آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب روز چهارشنبه در نشست جهاد تبیین ویژه نخبگان اقشار بسیج که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران در ساری برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به قدرت و گسترش انقلاب اسلامی تا آن سوی مرزها، مهار آن مهمترین هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران است، افزود: آمریکا به این موضوع پی برده است که برای حفظ و یا از دست دادن رهبری خود بر جهان، فرصت محدودی دارد و انقلاب اسلامی را به عنوان قدرتی می داند که می‌تواند برای آنان تهدید به شمار رود.
وی با بیان اینکه سران آمریکا به این جمع بندی و هدف راهبردی رسیده اند که باید این قدرت را مهار کنند و در این راستا نیز طرح براندازی انقلاب اسلامی و تغییر ساختار حکومت را مطرح کردند اما متوجه شدند که این تغییر امکان پذیر نیست و درصدد تغییر رفتار برآمدند، اظهار داشت: در همین ارتباط غرب با سرکردگی آمریکا و اسرائیل در راستای تغییر رفتار جمهوری اسلامی تلاش کردند، ایران را از یک قدرت موثر در نظم جهانی به یک کشور خنثی تبدیل کنند.
حجت الاسلام طائب خاطرنشان کرد: بین آمریکائی ها و رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن پیشرفت ایران اسلامی، بر ایجاد اغتشاشات در کشورمان اجماع لازم صورت گرفت و با توجه به اشراف اطلاعاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان در سالگرد امام راحل هشدار عمومی را داده بودند.
وی با بیان اینکه در این شرایط باید بتوانیم درون کشور مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بررسی و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم، گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب باید مقابله با فقر، فساد و تبعیض اتفاق افتد و تولید علم صورت گیرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به فشارهای دشمن آنها متصور بودند که ایران به جایی می‌رسد که باید نفت خام بدهد و به جای آن آب، دارو و غذا بخرد اما دیدند که دولت سیزدهم طرح هدفمند سازی یارانه ها را انجام داد و به این صورت اتصال نفت را به غذا و دارو قطع کرد و با این کار دولت سالانه ۲۵۰هزار میلیارد تومان از آن ارزی که می دادند آن را مستقیم به مردم دادند.
حجت الاسلام طائب با اشاره به خرید گندم به قیمت ۱۳ هزار تومان از کشاورز گفت: سال گذشته ۶ میلیون تن گندم وارد و ۴.۵ میلیون تن نیز از کشاورز خریداری شد اما امروز بدون کشت پائیزه تاکنون ۷.۵ میلیون تن گندم خریداری و به این ترتیب انتظار می رود تا سال آینده از وارده کننده به صادر کننده تبدیل شویم.
وی یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده از انتقال آب دریا، تفکیک آب صنعتی و کشاورزی از آب آشامیدنی تا ۲ سال آینده از بحران آب عبور می‌کنیم و با توسعه زیرساخت‌ها در حوزه برق خاموشی نداشتیم و هشت درصد مصرف داخلی و صادرات نیز افزایش یافت ضمن اینکه در گذشته طی یک سال ۶ میلیارد دلار بنزین وارد کشور می‌شد این درحالیست که امروز ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان بنزین به شمار می رود.
حجت الاسلام طائب ایجاد ترس در خواص و بی تفاوتی عامه، شکست اقتدار امنیتی و سیاسی، شکل گیری هرج و مرج اجتماعی، تشدید نفرت و کینه در میان اقوام و مذاهب و بین مردم با حاکمیت، شبه افکنی از طریق طرح سئوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار پرسش ها و ابهامات با پاسخ‌های ناقص و دروغ را از جمله اهداف آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

مهار قدرت در تاثیرگذاری بر منطقه و جهان هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران است

جمهوری اسلامی ایران تهدید جدی برای آمریکا

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه سند استراتژی امنیت ملی آمریکا سه بخش دارد که بخش نخست آن تبیین وضعیت جهان، بخش دوم تبیین وضعیت آمریکا و بخش سوم اینکه چه کاری باید انجام دهند، گفت: در سند امنیت ملی بایدن ۲۰۲۲ اذعان کرده اند که ایران مدل حکمرانی غرب را زیر سوال برده و الگوی جدیدی از حکمرانی را به دنیا ارایه کرده است و از گروه های فراملی مانند انصارالله و حزب الله حمایت می کند.

وی با بیان اینکه طبق این سند، آمریکا تا سال ۲۰۳۰ قدرت جهانی را از دست خواهد داد و ایران را تهدید جدی برای خود می داند. اسرائیل نیز تهدید نخست خود را ایران می داند، گفت: جبهه استکبار با جمهوری اسلامی ایران تقابل طولانی مدت دارد و بر همین اساس در صدد این است که قلب خاورمیانه یعنی ایران را تصرف کند.

وی ادامه داد: طبق گفته آمریکا، جهان در ۲۵ سال اول قرن ۲۱ باید تبدیل به دهکده ارتباطات شود و یک ناظر بیشتر نداشته باشد تا بر اساس آن راهبرد خود را تبیین کند و اگر آمریکا بخواهد که مغز جهان باشد باید قلب جهان یعنی ایران را تصرف کند.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر دولتی که در آمریکا روی کار می‌آید، سند امنیت آن را تغییر می‌دهد گفت: بایدن در سند خود نوشت، دهه جدید، دهه سرنوشت سازی برای آمریکا و جهان بوده و مشخص می‌کند که همگرایی جهانی با آمریکا ماندگار خواهد بود یا اینکه مانند شوروی سابق به سمت فروپاشی می رود.
حجت‌الاسلام طائب گفت: بایدن زمانی که دولت را از ترامپ گرفت با سه چالش مواجه بود، چالش نخست قدرت تجدیدنظر طلبی بود که نظم نوین جهانی را شکل دهد، چالش دوم دولت یاغی و سرکش و گروه‌های فراملی و نبود اعتماد کشورهای دوست، و چالش سوم نفوذ و تاثیر گذاری جمهوری اسلامی در منطقه است که گفته می‌شود رقابت در دهه جدید، رقابت قدرت‌ها برای سرپرستی جهان است.
وی با اشاره به اینکه اکنون زمان تقابل جبهه استکبار و انقلاب اسلامی است افزود: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که ایران با وجود مشکلات داخلی پیشرفت داشته و یک مدل حکمرانی ارایه می‌دهد لذا بر این باورند که این کشور یک چالش اساسی برای آنهاست.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه آمریکایی ها معتقدند که سال ۲۰۲۴ سال سرنوشت سازی برای آنهاست، بیان کرد:آنها اغتشاشات را هدف‌گذاری کردند و قرار بود این موضوع مهر امسال از دانشگاه با موضوع حجاب و مسایل صنفی آغاز شود، نیروی انتظامی در این مقطع درگیر مساله اربعین و تامین امنیت مردم بود لذا یک غفلتی در بیان رخ داد و دشمن یک تصویر بزرگ از مساله زن ساخت و بر آن موج سواری کرد اما این توطئه شوم در مجموع با شکست مواجه شد.

مهار قدرت در تاثیرگذاری بر منطقه و جهان هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران است

دولت انقلابی به دنبال از بین بردن ریشه فساد در کشور است
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دولت انقلابی به دنبال از بین بردن ریشه فساد از طریق تبدیل گردش دلار به ریال است، گفت: در کالای اساسی احتیاج به تخصیص دلار نداریم و این پول را تبدیل به ریال کرده و دو سوم آن را مستقیم به جیب مردم می‌ریزیم و یک سوم دیگر را به زیرساخت ها هدایت می کنیم تا دیگر فسادی شکل نگیرد؛ البته این جراحی یک فشار اقتصادی به مردم می آورد که با گذشت زمان شرایط بهتر می شود.

حجت الاسلام طائب افزود: در جراحی اقتصادی که اتفاق افتاد، ۳۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی هزینه کردیم و باید با شتاب تند تهدیدات دشمن را عقب بزنیم و حیات طیبه را برای مردم مهیا کنیم.

ضرورت هوشیاری مردم در برابر فتنه‌های دشمن

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه "مراقب باشید ضدانقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت زدایی نکند" و یا اینکه "مراقب باشید یاد امام به فراموشی سپرده نشود زیرا امام (ره) روح انقلاب است"، با بیان اینکه باید مراقب جنگ روانی دشمن باشیم، گفت: دشمن می‌خواهد ایران حقیقی را به ایران مجازی تبدیل کند، ایران حقیقی به یک الگوی جدید دموکراسی در جهان تبدیل شده و در حال قدرت گرفتن است که دشمن از آن هراس دارد.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی این دیدگاه را دارد که با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، انقلاب اسلامی در منطقه مقتدر است در حالی که خودشان با وجود همه سرمایه گذاری هایی که انجام داده اند به نتیجه مطلوب نرسیده اند، یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود توطئه های دشمن در حال پیشروی است و در مسائل بین المللی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی گفت: آنها متوجه هستند که ایران اسلامی در راستای هم افزایی حاکمیتی در حال بازگشت به دهه ۶۰ و هم افزایی برای خدمتگزاری به مردم در حال شکل گیری است. آمریکایی‌ها تغییر و تحول‌های ایران را می‌بینند و قراردادها را می‌فهمند. اگر در داخل انسجام را حفظ و به سمت پیشرفت حرکت کنیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha