۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85016715
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتقال یکی از رهبران انقلاب بحرین از زندان به بیمارستان

تهران - ایرنا - یکی از رهبران انقلاب مردمی بحرین که از سال ۲۰۱۱ میلادی در زندان «جو» در شهر منامه پایتخت این کشور به سر می برد، پس از وخیم شدن وضعیت جسمانی، به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مرآة البحرین»، به دنبال وخیم شدن حال «میرزا المحروس» از رهبران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در زندان، وی به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

«سید احمد الوداعی» از فعالان سیاسی بحرین در این باره گفت که المحروس حدود یک هفته پیش از درد قفسه سینه رنج می‌برد اما مدیریت زندان وضعیت سلامتی او را نادیده گرفت و از روی عمد از درمان او غفلت کرد.

وی افزود: وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی ناگهان رو به وخامت گذاشت و برای درمان از زندان جو (زندان مرکزی بحرین) به بیمارستان منتقل شد.

المحروس یکی از رهبران برجسته اپوزیسیون بحرین است که به دلیل فعالیت در اعتراضات گسترده‌ای که در فوریه ۲۰۱۱ در کشور آغاز شد دو بار در ماه های مارس و آوریل ۲۰۱۱ دستگیر شد و سپس به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

این فعال سیاسی بحرین خواستار تغییرات دموکراتیک و پایان حکومت پادشاهی خاندان آل خلیفه در این کشور است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

حکومت بحرین همچنین همه جمعیت ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آنها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha