واگذاری زمین‌های غصبی پهلوی نشان از تفاوت نظام اسلامی با حکومت شاهنشاهی است

نوشهر- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری گفت: واگذاری اراضی غصبی پهلوی به مردم یکی از دستاوردهای بارز انقلاب اسلامی بوده که نشان از تفاوت نظام اسلامی با رژیم منحوس شاهنشاهی دارد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز پنجشنبه در آیین واگذاری چهار هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت رایگان به مردم مازندران در شهرستان نوشهر افزود : یکی از مهم ترین راهبرد انقلاب در نظام اسلامی مردم سالاری دینی است که مصداق آن می توان به واگذاری اسناد غصب شده توسط بنیاد پهلوی به مردم در این استان اشاره کرد.

وی بیان داشت : روزی حکومت منحوس پهلوی این املاک را از مردم گرفت اما با شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام مردم سالاری دینی با گذر زمان پی می بریم این املاک یکی پس از دیگری از این اراضی غصبی اسناد آن به نام مردم به صورت رایگان ثبت و به آنان تحویل داده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری خاطرنشان کرد : آماری که در این آیین مبنی بر آنکه بنیاد پهلوی حدود ۸۵۰ روستا را غصب کرد این نشان از ترجیح خواسته های نفسانی و امیال درونی بر دین مبین اسلام است و بنوعی می توان گفت که چنین اتفاقی یک هلاکت است اما زمانی که انقلاب اسلامی شکل پیدا کرد بنیاد مستضعفان زمانی که پی برد این املاک غصبی متعلق به ملت است دین را مقدم دانسته و به مالکان آن ها پس داد.

محمدی لائینی با قدردانی از همراهی مسوولان دست اندرکار ، تصریح کرد : چنین خدماتی در بنیاد مستضعفان در زمان مدیریت کنونی به اوج خود رسیده و شناسایی این اراضی و ثبت سند رایگان به مردم کار آسانی نیست و این اقدامات باید به صورت برجسته به اطلاع مردم رسانده شوند تا آنان بدانند این انقلاب چه دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است .

وی با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد : دهه فجر امسال با سال های گذشته از زوایای مختلف متفاوت تر است چرا که به علت شیوع ویروس منحوس کرونا متاسفانه شرائط فراهم نبود مناسبت های این ایام به بهترین شکل برگزار شود و از طرفی اغتشاشات اخیر هم اگرچه خسارت های جبران ناپذیری از لحاظ اقتصادی به کشور وارد کرد اما آشوبگران نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری گفت : دشمن در این اغتشاشات تمام سعی و تلاشش آن بود که بتواند نقط قوت را از ملت ایران بگیرد و نقاط ضعف را بیشتر برجسته کند اما کور خوانده است به شکرانه خدا و رهنمودهای هدایتگرایانه رهبری فرزانه این تهدید ها و توطئه ها یکی پس از دیگری نقش بر آب و خنثی شد.

محمدی لائینی برلزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاکید و ابراز امیدواری کرد : با حضور چشمگیر ملت در این روز تاریخی با وجود خلاف میل باطنی دشمن ، سبب یاس و ناامیدی دشمن و ایادی استکبار غرب می شوند و این حضور مقتدرانه بار دیگر مشتی محکمی بر دهان یاوه گویان و روباه صفتان خواهند زد.

فرماندار نوشهر هم با اشاره به کار آمدی اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در گره گشایی مشکلات این استان گفت : فعالیت زندان در مرکز شهر همجوار نهادهای آموزشی برای انتقال آن به خارج از شهر یکی از معضلات دیرینه این شهرستان بود که با هم افزایی میان مسوولان این اداره کل این مشکل حل شده است .

رستم زرودی افزود : باوجود آنکه در سال های گذشته قطعه زمینی برای ساخت زندان پیش بینی و در نظر گرفته شد منتهی بنا به دلایلی این طرح اجرایی نشد اما زمینی با تهاتر این اداره کل این مشکل حل شد

به گفته وی ، در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن هم تاکنون بیش از پنج هزار نفر نام نویسی کرده اند و یکی از راهبردهای بسیار مهم دولت مردمی هم اجرای کامل این طرح است قطعه زمینی در چند نقطه این شهرستان از سوی اداره کل اموال و املاک استان مازندران برای این منظور اختصاص داده شده است .

در این آیین به تعداد ۱۶ نفر در نقاط مختلف مازندران به صورت نمادین سند رایگان واگذار شد.

اداره کل اموال و املاک استان مازندران در شهرستان نوشهر مستقر است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha