البرزی ها به میهمانی لاله های انقلاب  رفتند

کرج - ایرنا - همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر آیین میهمانی لاله ها در ۱۵۸ گلزار شهدای استان البرز با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عصر پنجشنبه در آیین متمرکز استانی میهمانی لاله ها که در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار شد، گفت: مردم با حضور در این مراسم مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی عزیزانی که ثمره خونشان انقلاب شکوهمند اسلامی و ایستادگی در برابر ابرقدرت ها است را گرامی می دارند.

سلیمان رستمیان جانفشانی ها و مجاهدت های مردم استان البرز در دوران پیروزی انقلاب اسلامی را زبانزد دانست و اظهار کرد: مردمان این دیار رشادت های زیادی در به ثمر رساندن انقلاب ، دفاع از امام راحل و ارزش های انقلاب داشته اند به طوریکه ۵۲ شهید و ۶۰ آزاده سیاسی دوران انقلاب حاصل مبارزات و کارنامه درخشان این دیار است.

وی در ادامه به انتظارات جامعه ایثارگری و خانواده شهدا از دستگاه های اجرایی و دولت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم قوانین ابلاغی و مصوب دولت توسط دستگاه های اجرایی به خوبی اجرا شود که در بعضی از برنامه ها خوب پیش رفته و نسبت به برخی استان هاجلو هستیم ولی در برخی از برنامه ها همچون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران هنوز جای کار زیاد است.

۴۸ درصد واجدین شرایط هنوز تبدیل وضعیت نشده اند

رستمیان با بیان اینکه در آخرین سال برنامه توسعه ششم هستیم، افزود: اگر تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان اسفند ماه سال جاری انجام نشود در بودجه سال آینده برای آن ردیفی اختصاص می یابد ولی با اینکه هم قانون و هم اعتبار آن وجود دارد اما هنوز ۴۸ درصد کسانی که واجد شرایط هستند تبدیل وضعیت نشده اند.

وی تصریح کرد: بعضی مدیران دستگاه های اجرایی دراین مدت زمان باقیمانده از سال در اجرای قوانین به دنبال طولانی کردن فرایند هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز یادآور شد: برای سال ۱۴۰۱ در بنیاد شهید یک هزار و ۱۱۲ فعالیت پیش بینی شده بود که بخشی از آنها را به خوبی پیش برده ایم.

وی بخشی از این اجرای این برنامه ها را به عملکرد مابقی دستگاه ها مرتبط دانست و گفت: بخشی از قوانین جاری شامل قوانین مصوب مجلس، قانون جامع خدمانی رسانی ایثارگران و برنامه های احکام توسعه ششم است که به مدیران دستگاه های اجرایی ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد که در بحث ایثار و شهادت چه برنامه های فرهنگی اجرا کنند که بعضی از آن ها اجرایی نکردند.

پیکر های مطهر بیش از پنج هزارو۲۵۰ شهیددوران دفاع مقدس ، مدافع حرم ، سلامت و امنیت در ۱۵۸ گلزار استان البرز آرام گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha