دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۴۴ شغل در حوزه صنعت مازندران ایجاد کرد

ساری - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: دولت مردمی سیزدهم از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۴۴ شغل در حوزه صنعت این استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن صبوری دیلمی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های حوزه صنعت مازندران به مناسبت دهه مبارک فجر در بابلسر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ پروانه بهره برداری در حوزه صنعت و تولید این استان صادر شد.

وی با بیان این که، با صدور این تعداد پروانه بهره برداری در حوزه صنعت و تولید استان در زمان مذکور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است، ادامه داد: همچنین در یکسال گذشته مجوز تاسیس ۳۵۳ بنگاه اقتصادی به ارزش هشت هزار میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال هفت هزار نفر صادر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال ۱۵ طرح صنعتی به ارزش ۹۴۶ میلیارد تومان و اشتغال ۵۸۱ نفر افتتاح و عملیات ساخت آن آغاز شد.

صبوری دیلمی با بیان این که، حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی جزو اولویت های مهم دولت در مازندران است، گفت: تمامی مسوولان استان به معنای واقعی در کنار فعالان اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا، مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی ،حدود ۱۱درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را دارد.حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha