افزون بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در کردستان ارائه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در آموزشگاه های دولتی و آزاد در استان ارائه شد.

فردین وکیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال جاری در ۱۶ آموزشگاه دولتی در استان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر ساعت و در آموزشگاه های آزاد هم ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۱۶ نفر ساعت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به متقاضیان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: از جمله گروه های هدف آموزش های مهارتی این اداره کل متشکل از آسیب دیدگان اجتماعی، افراد داری معلولیت، فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، زندانیان، ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، ساکنان مناطق مرزی و روستایی، کودکان کار و خیابان، مشمولان بیمه بیکاری و معتادان بهبود یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به اینکه آموزشگاه های آزاد در بخش های صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی به متقاضیان آموزش های لازم را ارائه می کنند، گفت: بیشترین آموزش هایی که توسط این آموزشگاه ها در سال جاری ارائه شده مربوط به بخش خدمات با یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۱۸ نفر ساعت است.

وکیلی ادامه داد: در رشته های صنعتی هم ۴۵۰ هزار و ۳۲۲ نفر ساعت، در زمینه فرهنگ و هنر نیز ۳۶۹ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت و در بخش کشاورزی هم ۳۳ هزار و ۹۵۹ نفر ساعت آموزش مهارتی به مهارت آموزان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان آموزش توسط ۵۷۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به متقاضیان ارائه شد، یادآور شد: طی یک سال اخیر تعداد آموزشگاه های آزاد استان ۴.۸ برابر شده است و این اقدام رقابت بین آموزشگاه ها و در نتیجه کیفیت ارائه آموزش ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

۵۹۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در کردستان آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کنند

همکاری‌های آموزشی بین ایران و اقلیم کردستان عراق توسعه می‌یابد

۲۱ استاندارد مهارتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان در حال تدوین است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha