برق منطقه‌ای خراسان بیشترین طرح‌های تامین برق شهرک‌های صنعتی کشور را بر عهده دارد+ فیلم

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: برق منطقه ای خراسان بیشترین طرحهای مربوط به تامین برق شهرکهای صنعتی را در بین سایر شرکتهای برق منطقه ای در کل کشور دارد که عملیات اجرایی عمده آنها از ابتدای امسال آغاز شده است.

حسین محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در دولت سیزدهم برق رسانی به ۱۳ شهرک صنعتی در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شده است که از این تعداد هفت شهرک بزرگ هستند و سهم زیادی در تولید و اشتغال منطقه دارند.

وی اضافه کرد: برخی از طرحهای برق رسانی به شهرکهای صنعتی مربوط به سالهای قبل بوده اما به هر دلیلی عملیات اجرایی آنها آغاز نشده است، از طرحهای مربوط به برق رسانی مزبور، شهرکهای صنعتی قوچان، تبادکان، سبزوار، گناباد، جغتای، کاشمر و شهرک صنعتی شماره پنج مشهد مربوط به خراسان رضوی است همچنین تامین برق چهار شهرک صنعتی در خراسان شمالی و ۲ شهرک صنعتی در خراسان جنوبی از دیگر طرحهای مربوط به تامین برق صنعتی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: برق رسانی به شهرک صنعتی شماره پنج مشهد یکی از طرحهای مهم خراسان رضوی است زیرا سیاست استان در توسعه صنایع به سمت شرق این شهر سوق یافته و فقط ۱۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است.

محمودی افزود: یکی از مهمترین طرحهای مربوط به تامین برق صنعتی، پست ۴۰۰ کیلوولت منطقه صنعتی نهبندان است که مربوط به چندین سال قبل و زمان سفر رهبر معظم انقلاب به آن شهرستان می شود که عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان نهبندان از ظرفیتهای معدنی قابل توجهی از جمله سنگهای قیمتی و طلا برخوردار است و یکی از مهمترین موانع برای بهره برداری مطلوب از این ذخایر کمبود برق بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: ظرفیت نیروگاهی استانهای سه گانه خراسان (خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی)بیش از ۶ هزار مگاوات است که بخشی از آن شامل هفت نیروگاه بزرگ حرارتی می شود که از این میزان چهار هزار مگاوات نیروگاه مربوط به خراسان رضوی است.

محمودی افزود: در مجموع مصرف برق صنایع بزرگ استانهای سه گانه خراسان ۷۰۰ مگاوات است که تولید آنها در زمینه فولاد، سیمان و آلومینیوم است و هم مصرف داخلی و هم جنبه صادراتی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha